968!!!
- krickan4
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-05-02 22:52:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: kontineten
- Contact:
968!!!
Tja jag håller på att leta porsche!
Man kan ju inte ha alla modeler så jag får ju köpa den som passar mig bäst!
Så skillnaden på 968 och 968cs,jag vet att cs inte har bak sätte men fjädring och motor?
944 turbo vad kan ni säga om den?
och så 911 carrera kan jag också tänka mig men den har jag fått info om!!
//Chris
Man kan ju inte ha alla modeler så jag får ju köpa den som passar mig bäst!
Så skillnaden på 968 och 968cs,jag vet att cs inte har bak sätte men fjädring och motor?
944 turbo vad kan ni säga om den?
och så 911 carrera kan jag också tänka mig men den har jag fått info om!!
//Chris
- Sydbom
- Turbo-Poster
- Posts: 646
- Joined: 2004-04-07 14:51:50
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm, Österskär
- Contact:
968 CS har inte elfönster, taklucka, AC, bland annat
och har sänkt och styvare chassi än vanliga modellen! vissa har dessutom skalstolar.
I england såldes mot slutet en 968 Sport som hade all utrustning men CS chassi men det var en UK only modell.
motorn är samma på alla 968 ca 240hk
944 turbo är snabbare än 968 och finns i 220 eller 250 hk modeller och har en 2,5 liters turbo motor medans 968 har en tre liters sugmotor.
jag skulle rekommendera en 968 CS av de bilar du nämner dels för den är nyast ( är alltid bäst att köpa den nyaste porsche man kan! ) dels för att den har absolut bäst köregenskaper och ger dig som förare mest tillbaka! fantastisk bil!
mvh
Sydbom
och har sänkt och styvare chassi än vanliga modellen! vissa har dessutom skalstolar.
I england såldes mot slutet en 968 Sport som hade all utrustning men CS chassi men det var en UK only modell.
motorn är samma på alla 968 ca 240hk
944 turbo är snabbare än 968 och finns i 220 eller 250 hk modeller och har en 2,5 liters turbo motor medans 968 har en tre liters sugmotor.
jag skulle rekommendera en 968 CS av de bilar du nämner dels för den är nyast ( är alltid bäst att köpa den nyaste porsche man kan! ) dels för att den har absolut bäst köregenskaper och ger dig som förare mest tillbaka! fantastisk bil!
mvh
Sydbom
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
Om vi ska vara petiga med 968 CS så kan dom ha det mesta i utrustningsväg även dom ..det beror på hur förste ägaren beställde bilen som ny..Min CS har bla AC (gillar) elhissar och elspeglar (bara tungt o onödigt) men ingen sollucka ( = mera plats för hjälmen)...
Sportchassie (M030) med ställbara dämpare och grövre krängare är också tillval och sitter på långt ifrån alla CS (tex inte min)
40% Diff är ytterligare ett separat option som varken är standard eller kommer i M030-paketet..(tex har jag diff trots att jag inte har M030)
Dock tror jag alla CS oavsett M030 eller inte är lite lägre än andra 968:or
Ingen CS har Airbag + att dom har enklare dörrsidor (944) och liten digital klocka istället för den andra med visare.
Inget fack med lucka mellan stolarna heller.
Kan ju vara bra att känna till detta när man kikar efter CS
Alltså om man vill ha max väghållning i sin 968 CS så se till att den har M030 och diffbroms eller att den är uppgraderad om den inte hade det från början
Sportchassie (M030) med ställbara dämpare och grövre krängare är också tillval och sitter på långt ifrån alla CS (tex inte min)
40% Diff är ytterligare ett separat option som varken är standard eller kommer i M030-paketet..(tex har jag diff trots att jag inte har M030)
Dock tror jag alla CS oavsett M030 eller inte är lite lägre än andra 968:or
Ingen CS har Airbag + att dom har enklare dörrsidor (944) och liten digital klocka istället för den andra med visare.
Inget fack med lucka mellan stolarna heller.
Kan ju vara bra att känna till detta när man kikar efter CS
Alltså om man vill ha max väghållning i sin 968 CS så se till att den har M030 och diffbroms eller att den är uppgraderad om den inte hade det från början
PORSCHE 968 CS 1995
PCS #7876
PCS #7876
- boxsterpontus
- Raceputte
- Posts: 149
- Joined: 2004-03-29 23:37:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Hallå där!Sydbom wrote:944 turbo är snabbare än 968 och finns i 220 eller 250 hk modeller och har en 2,5 liters turbo motor medans 968 har en tre liters sugmotor.
Jag har ännu inte sett några (otrimmade ) 944 turbo som är snabbare än 968CS runt en bana! Så att de skulle va generellt snabbare håller jag inte med om.
968an är säkert mycket mer lättkörd runt bana eftersom alla kraft finns genast tillgänglig, ingen otrevlig ketchup.
Pontus Borg
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
Jaå speciellt 220 hästarn bör ju absolut inte vara snabbare ...fast å andra sidan hänger det ju mest på piloten som vanligt..en 924 kan vara snabbare än en 968 tex
Själv är jag odrägligt stolt för att ha kört ifrån 2 Ferraris på bana sista tiden (355 och 360)...men det beror ju dels på att jag inskaffat R-däck och på att dom nog inte alls körde lika nära gränsen som jag..men lika stolt blir man ju ändå..säger ju en hel del om Ferraris magiska aura föresten..oj OT blev det till slut *sorry*
Själv är jag odrägligt stolt för att ha kört ifrån 2 Ferraris på bana sista tiden (355 och 360)...men det beror ju dels på att jag inskaffat R-däck och på att dom nog inte alls körde lika nära gränsen som jag..men lika stolt blir man ju ändå..säger ju en hel del om Ferraris magiska aura föresten..oj OT blev det till slut *sorry*
PORSCHE 968 CS 1995
PCS #7876
PCS #7876
- krickan4
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-05-02 22:52:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: kontineten
- Contact:
Jag hade tängt ha den till träffar,bankörning,leka med min kompis som har en M3-96a och kunna ta min sambo och dotter på en rund då och då!Jim Profit wrote:Passar dig bäst säger du...Så vad har du tänkt ha bilen till då?
Bankörning, gata, stureplansglidare?... Detta lär spela stor roll för ditt val.
En fråga till såg en annons på en cs som hette touring=baksätte eller?
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Med det allsidiga användandet (samt att du säkert får för dig att du skall hänga av din kompis =) så tror jag en 944 Turbo kommer att pasa dig bäst.krickan4 wrote:Jag hade tängt ha den till träffar,bankörning,leka med min kompis som har en M3-96a och kunna ta min sambo och dotter på en rund då och då!Jim Profit wrote:Passar dig bäst säger du...Så vad har du tänkt ha bilen till då?
Bankörning, gata, stureplansglidare?... Detta lär spela stor roll för ditt val.
En fråga till såg en annons på en cs som hette touring=baksätte eller?
Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
- krickan4
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-05-02 22:52:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: kontineten
- Contact:
Jag är inte ute efter att kunna hänga av han men man kan ju alltid stressa han,med tanke på att han har 321hk orginal och där är 241hk i 968 så är man inte helt chans lös på krokiga parti,om man ska ligga lika så är det en M3 man ska haJim Profit wrote:Med det allsidiga användandet (samt att du säkert får för dig att du skall hänga av din kompis =) så tror jag en 944 Turbo kommer att pasa dig bäst.krickan4 wrote: Jag hade tängt ha den till träffar,bankörning,leka med min kompis som har en M3-96a och kunna ta min sambo och dotter på en rund då och då!
En fråga till såg en annons på en cs som hette touring=baksätte eller?
Men 944-968 är F-n så mycket snyggare och en M3,sen så har ju snart varje hushåll en M3 snart
När byggde sista årmodelen på 944 turbo
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Sista året för 944 Turbo var 91.
968 CS är 15 mm lägre än 968 coupe från fabrik
Ps. Min bil är byggd för att glida vid stureplan
968 CS är 15 mm lägre än 968 coupe från fabrik
Ps. Min bil är byggd för att glida vid stureplan
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- NA-Poster
- Posts: 22
- Joined: 2004-04-21 11:53:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Roslagen
- Contact:
En kollega till mig har en fin 968 CS till salu!
Från porsche.nu's annonsdel:
----------------------------------------
Annonsör: Pontus Marcelius
Medlem: 6558 Ort: Stockholm Telefon: 0708-735701
SÄLJES: Porsche 968 CS - 93
Gul, 6400 mil, i mycket fint orginalskick.
Perfekt bil för banmöten eller kurviga vägar, lättkörd och med bra balans.
17 tums Cup-fälgar och sportstolar lackerade i bilens färg. 6-växlad låda. Uppgraderd hjulupphängning med ställbara stötdämpare runt om och sportpaketets krängningshämmare. Stora bromsarna fram med borrade skivor.
I min ägo sedan 2000. Pris 165.000 kr.
----------------------------------------
Lycka till med ditt bilköp!
/Jonas
Från porsche.nu's annonsdel:
----------------------------------------
Annonsör: Pontus Marcelius
Medlem: 6558 Ort: Stockholm Telefon: 0708-735701
SÄLJES: Porsche 968 CS - 93
Gul, 6400 mil, i mycket fint orginalskick.
Perfekt bil för banmöten eller kurviga vägar, lättkörd och med bra balans.
17 tums Cup-fälgar och sportstolar lackerade i bilens färg. 6-växlad låda. Uppgraderd hjulupphängning med ställbara stötdämpare runt om och sportpaketets krängningshämmare. Stora bromsarna fram med borrade skivor.
I min ägo sedan 2000. Pris 165.000 kr.
----------------------------------------
Lycka till med ditt bilköp!
/Jonas
- krickan4
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-05-02 22:52:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: kontineten
- Contact:
För nu läget så söker jag bara info om bilarna så jag har lite kött på benen när mina försäkrings pengar kommer för min (invalditet?) i min höger arm,så man kan handla bilJonas I wrote:En kollega till mig har en fin 968 CS till salu!
Från porsche.nu's annonsdel:
----------------------------------------
Annonsör: Pontus Marcelius
Medlem: 6558 Ort: Stockholm Telefon: 0708-735701
SÄLJES: Porsche 968 CS - 93
Gul, 6400 mil, i mycket fint orginalskick.
Perfekt bil för banmöten eller kurviga vägar, lättkörd och med bra balans.
17 tums Cup-fälgar och sportstolar lackerade i bilens färg. 6-växlad låda. Uppgraderd hjulupphängning med ställbara stötdämpare runt om och sportpaketets krängningshämmare. Stora bromsarna fram med borrade skivor.
I min ägo sedan 2000. Pris 165.000 kr.
----------------------------------------
Lycka till med ditt bilköp!
/Jonas
- Minsc S2
- Turbo-Poster
- Posts: 482
- Joined: 2004-04-02 12:34:05
- Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
- Location: Ystad
- Contact:
hmm, tja ska du ta en liten tur med din sambo och dotter ibland så tycker jag personligen inte att du ska ha en CS, den är inte direkt så himla bekväm (jämfört med vanliga 944/968), har ju bland annat sportstolar och hårdare fjädring...och om jag inte minns fel inte ens ett baksäte så var skall din dotter sitta?
mitt råd är att du skaffar dig en 944 Turbo (alá 250 hk) eller liknande...
mitt råd är att du skaffar dig en 944 Turbo (alá 250 hk) eller liknande...
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm
220 Bhp, 302 Nm
-
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2004-04-06 01:05:03
- Location: Sthlm / Halmstad
- Contact:
inte många rätt härSydbom wrote:968 CS har inte elfönster, taklucka, AC, bland annat
och har sänkt och styvare chassi än vanliga modellen! vissa har dessutom skalstolar.
I england såldes mot slutet en 968 Sport som hade all utrustning men CS chassi men det var en UK only modell.
motorn är samma på alla 968 ca 240hk
944 turbo är snabbare än 968 och finns i 220 eller 250 hk modeller och har en 2,5 liters turbo motor medans 968 har en tre liters sugmotor.
jag skulle rekommendera en 968 CS av de bilar du nämner dels för den är nyast ( är alltid bäst att köpa den nyaste porsche man kan! ) dels för att den har absolut bäst köregenskaper och ger dig som förare mest tillbaka! fantastisk bil!
mvh
Sydbom
för det första, e en otrimmad 220hk turbo verkligen snabbare än en 968? 968ans hästar är STARKA, min 968 är t ex snabbare än morsans saab 9-3 nordic uhr steg 3(280hk) och pappas A8(335hk)
sen finns CS med all utrustning, beror på hur den beställdes från fabrik
den 968 sport du pratar om va en speciell limited edition men vilken 968 som hellst kan ha M030chassie
däremot har du rätt i att en 968 e bäst runt bana=)
mvh/Calle
inte snabbast bara bäst
-
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-03-31 21:43:14
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Visare??? det finns väl ingen 968 som har annorlunda klocka en 944 85/2 -Anders Larsson wrote: Ingen CS har Airbag + att dom har enklare dörrsidor (944) och liten digital klocka istället för den andra med visare.
Inget fack med lucka mellan stolarna heller.
Alla har digitala doningar vad jag vet
Sphinx
PORSCHE, Probably the best car in the world.
WWW.AUTOLAB.NU (under ombyggnad)
Officiell ITS FUN sponsor
Aktuellt: Lanserar inom kort modernaste formen av GPS spårning till din bil.
PCS #8090
WWW.AUTOLAB.NU (under ombyggnad)
Officiell ITS FUN sponsor
Aktuellt: Lanserar inom kort modernaste formen av GPS spårning till din bil.
PCS #8090
Who is online
Users browsing this forum: No registered users