Bränsletryck 931

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
AndersR 931
NA-Poster
Posts: 7
Joined: 2005-01-30 15:15:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Örebro
Contact:

Bränsletryck 931

#1 Post by AndersR 931 »

Hej.

Är ny på forumet och eftersom jag har en 931-81 som jag inte får att fungera som jag vill, tänkte jag att nån vänlig skäl kanske kan hjälpa mig att få min kärra att rulla igen.

Jag tror att problemet är, som många andras, bränsle relaterat.

Bilen är svårstartad kall, tänder, går nån sek, dör. efter att denna prossedur upprepas ett par tre gånger går den, men som en potta skit.
När den blivit varm startar den lätt men går lika dåligt.

Har fått för mig att det kan vara styrtryckregulatorn( eller va den kallas) som strular, koppla därför in en manometer i dag för att se vilket tryck det va.

Till regulatorn hade jag 2 bar när motorn är kall och avstängd, sjönk sedan till 0,3 när jag starta och vid varm motor och värmningen på försvann trycket helt när jag stängde av, för att sedan öka till 2 efterhan motorn kallnade.

har inte hittat på forumet vilka tryck det ska va men trycket borde väl öka ju varmare bi metallen blir, eller?

Spridarna är nya.....hjälp!
Porsche 931 -81
Audi 100 -91
Husaberg 450 -04
Husaberg 450 -05

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#2 Post by Pär Hylander »

Trycket ska öka med ökad temp.

Dina tryck låter väldigt låga om du mätte på rätt ställe. Minns ej exakt men tror det är i häradet 3-4 bar.

Kan slangarna vara förväxlade till styrtrcksregulatorn?

Iofs borde till låga styrtryck orsaka att du dränker motorn med soppa. Men beteendet tyder ju på för lite? Kan den vara kopiöst fel chimsat systemtryck?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

AndersR 931
NA-Poster
Posts: 7
Joined: 2005-01-30 15:15:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Örebro
Contact:

#3 Post by AndersR 931 »

Koppla manometern med dubbel banjo direkt på regulatorn, den lilla anslutningen.

Ska trycket va konstant oavsett om motorn är i gång eller inte.
hitta på Utzon, 1,3-1.7 kall, 3,1-3,5 varm....mitt är ju tok fel!!

ska testa i morrn att skiffta slangarna...

Är styrtrycket beroende av nånting i bränsle fördelaren?? Har inte rört nåra schims sen den funka.
Tack för ditt snabba svar!
Porsche 931 -81
Audi 100 -91
Husaberg 450 -04
Husaberg 450 -05

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users