Trimkam 924N/A Hjälp sökes

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
sovvisor
NA-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Trimkam 924N/A Hjälp sökes

#1 Post by sovvisor »

Hej allihop.
Funderar på att köpa en trimkam på forumet utan att veta något om vad den gör :oops:
Kan jag få lite hjälp. Kommer min 924 bli roligare? Behöver något annat bytas i bilen? Vad får jag extra i hk?Är det svårt att byta kam? All hjälp är mycket uppskattad från er experter.
Tack på förhand.
Erik

skillz
Turbo-Poster

#2 Post by skillz »

En trimkam sätter man dit för att få lite fler pollar i maskinen. Bilen kan upplevas som roligare. Finns väl olika sorters kammar så det är väl lite skillnad på så sätt. En kam kan ge upp allt från några få hästar till 10-15hk.

Om du inte kan något om bilar eller meka någorlunda redan nu så är det inget du bör byta själv då du kan göra mer skada än nytta. Gäller att veta lite vad man håller på med. :)
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

P.P.
Carrera-Poster

#3 Post by P.P. »

Var det inte Piper cams i GB som tog fram en mild variant till den 924-serie man kör där? Ökade väl inte effekten så där hiskeligt mycket, men å andra sidan varvade maskinen (relativt) villigt upp till rödmarkeringen.

http://www.piper-cams.co.uk/ ger dig lite att läsa.
"If you´re not pissed off at this world,
than you´re just not paying attention!

Post Reply