Mig så att Porsche inte hamnar i allt för dålig dager. Både jag och övriga familjemedlemmar är sedan en tid tillbaks less på min 944 och hans dåliga uppförande.
Efter att ha gjort ett kopplingsbyte så var allt frid och fröjd, en snabb provkörning efter ingreppet så vägrade bilen gå igång igen, det visade sig att jordkabeln inte var ditsatt ordentligt och att den lossnat under färden.
Jag får bara ingen signal till varken tändning eller insprut, och tar man bort tändföljds givaren och drar med ett metallföremål över den så indikerar den att allt är som det ska. MEN PÅ PLATS SÅ HÄNDER INGET. Hjälp nu är jag så jä... less. Har kollat klackarna på svänghjulet och dom stämmer.
Har även bytt tändbox, men den gjorde det varken bättre eller sämre.
Snart tänker jag baktala allt och alla som har med Porsche att göra =0)
Så snälla finns det någon vänlig själ i Sundsvalls området som kan hjälpa mig att fixa bilen, mina kunskaper räcker inte längre, för en gammal luftkyld vw entusiast är det här rena mumbojumbon.
Ett telenummer eller ett tips om var jag kan vända mig skulle uppskattas å det grövsta. Så någon kan komma att frälsa min såååå bittra Porschesjäl.
för snart så går jag tillbaka till The dark side of the bilforce. (VW luftkyllt)
MvH Simon Edlund
edlund_simon@hotmail.com
Ps Porscen är en vanlig 944 82:a med en 86:a turbomotor
Hjälp....
-
- Turbo-Poster
- Posts: 792
- Joined: 2005-01-17 23:01:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 5
- Joined: 2005-07-11 09:50:09
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 792
- Joined: 2005-01-17 23:01:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Posts: 969
- Joined: 2004-09-10 16:29:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Halmstad
- Contact:
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-05.htm
nog tionde gången jag postar denna länken, tur att jag sparade den i favoriter!
nog tionde gången jag postar denna länken, tur att jag sparade den i favoriter!
Porsche - There is no substitute
...quench my thirst with gasoline
...quench my thirst with gasoline
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Har varvtals och referens givarna blivit korrekt justerade efter de var loss för kopplingsbytet? De ska sitta 0,8 mm (om jag minns rätt) från startkransen. Lite svårt att justera eftersom man inte kan mäta direkt utan måste fästa ett shims på givarspetsen och montera givaren i hållaren. Sedan justerar man hållarens läge för att därefter ta bort shimset.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
-
- NA-Poster
- Posts: 5
- Joined: 2005-07-11 09:50:09
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 5
- Joined: 2005-07-11 09:50:09
- Contact:
Nu ångar loket från Der Faderland vidare på gatorna igen. Tack för tipsen jag fick här. Det var inte relät som spökade, det var givaren som gav taskig signal. Den gav signal men eftersom jag inte hade tillgång till hur mycket den skulle ge så började jag sväva ut med spekulationerna. Men nu är den klar.
Måste bara säga det!
-Fyfaen var bilen går fint
Försök att hitta en bil som är jämnbördig med en vässad 944, med tanke på pris versus-comfort, prestanda, design och väghållning det finns knappt.
PoK Stekarn
Ps
Men snackar vi skruva själv så, snackar vi att bilen är ett as
Måste bara säga det!
-Fyfaen var bilen går fint
Försök att hitta en bil som är jämnbördig med en vässad 944, med tanke på pris versus-comfort, prestanda, design och väghållning det finns knappt.
PoK Stekarn
Ps
Men snackar vi skruva själv så, snackar vi att bilen är ett as

Who is online
Users browsing this forum: No registered users