Ögonlocksflärp..

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Charles
NA-Poster
Posts: 23
Joined: 2004-05-20 23:37:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Schollentuna
Contact:

Ögonlocksflärp..

#1 Post by Charles »

Jag tänkte ändra placering lite på mitt luftfilter som sitter lite tokigt enligt min mening och tänkte dra ned det i "baljan" som ni ser på bilder men det är ju en flärp i vägen!
Vad är detta den rör sig ju inte med mekanismen till ögonen och kan man bara helt sonika plocka bort den? och är det ok att ha lite rör innan LMM?

Och ni andra som har "öppet" luftfilter hur gör ni med vevhusvetilationen? den ska väl liksom in igen innan luftfiltret om man sägen så.. föregående ägaren har gjort en mindre snygg installation inkluderande buntband och tejp
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Mike-DK
Carrera-Poster
Posts: 334
Joined: 2004-03-29 21:28:23
Bilmodell: 968 Cab TILL SALU!!!
Årsmodell: 1992
Location: Staffanstorp, Skåne
Contact:

#2 Post by Mike-DK »

Om inte den "armen" åker ned i baljan när helljusen åker up då har du något konstigt med mekanismen till ögonen? Bl.a. finns en liten justerskruv som fungerar som en sorts stop.
MVH
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484

944_Driver
Addict
Posts: 2289
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#3 Post by 944_Driver »

Du måste nog ha den kvar för annars tror jag ljusinställningen kommer att påverkas av bilens hastighet genom luften.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
Charles
NA-Poster
Posts: 23
Joined: 2004-05-20 23:37:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Schollentuna
Contact:

#4 Post by Charles »

Ja du har nog rätt.. någon används den säkert till vi får väl se

Bengt
Turbo-Poster
Posts: 408
Joined: 2004-03-29 19:41:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Bjärred
Contact:

#5 Post by Bengt »

Vi är många som demonterat den flärpen utan problem. Jag har dessutom sågat upp hålet ut i skärmen så att jag kunnat sticka ut filtret där en bit. Det är fördelaktigt att ha en lång sträcka mellan LMM och turbo/dump, speciellt om man har MAF.
Det är även en bra idé att ha en avskiljare på vevhusventen som tar hand om oljan innan den går tillbaka strax före turbon. Det går bra med en stor vattenavskiljare till tryckluft

bngt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]