Uppdaterar med att bilen inte startar. Sen den gick igång så stod den ett tag och jag bytte bromsar m.m. sen när jag skulle starta den så gjorde den inte det. Kollade över allt igen och allt verkade lira sen plötsligt så hoppade den igång och gick bra. Körde den en tur och allt verkade lira. Sen stod den i 2 veckor till och jag fixade lite med icke fungerande lampor och när detta var klart så startade den inte igen. Mätte svänghjulsgivarna och de ger rätt ohm 810 ish bägge samt ger utslag när jag crankar i dme-kontaktstycket enligt
https://www.youtube.com/watch?v=zeFOOcLSk60. Juckade och särade på kontakterna ner till givarna osv hände ingenting. Lossar sen en tändkabel och lägger med ett stift för att kolla gnista och då gnistar den. Stoppar tillbaka den startar med en gång. Var ute och körde och stängde av ett tag sen startade den fint igen.
Kvällen efter startar den inte igen och jag har försökt samma saker igen och rev ner tändbrytaren (ignition switch) och testade med annan men ingen skillnad.
Känner mig ju inte 100% på givarna fast de visar ju rätt motstånd och volt när jag crankar. Det skulle väl inte visa något voltutslag vid crank om avståndet 0,8mm var fel?
Har nämligen ingen tach bounce...
Riktigt drygt att vinterbilen blir ståendes hela vintern