Håller på och byter koppling på min 951 -86 och passar då på och byter till ett nyare 2-delat crossover-rör (från en -89).
Som vanligt så ska det strula, det nya röret har en kombinerad rak dubbelfläns och det gamla har separata där det skiljer 5mm i höjd (se bild).
Det skiljer även 5mm i höjd på grenrören, kan inte hittat att de har bytt art.nr på grenrören men det kanske finns varianter som inte är utbytbara ändå..
Så det finns alltså varianter på grenrör som har olika längd så att säga (för plan resp. trappformad fläns)?
Skillnader på grenrör till 951
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Skillnader på grenrör till 951
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Leksak: Porsche 944 turbo
- Nilsson
- S-Poster
- Posts: 192
- Joined: 2005-05-27 10:59:43
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Re: Skillnader på grenrör till 951
Fått förklarat att mitt gamla crossover-rör förmodligen har slagit sig och att grenrören genom all värme har format sig efter detta. Så alla delar är ok men behöver bändas ihop innan värmen gör att de kommer tillrätta med varandra så att säga.
Förklarar varför Porsche har bytt till en dubbelfläs då den löser detta problem.
Ja just det, pratade med Sandén..
Förklarar varför Porsche har bytt till en dubbelfläs då den löser detta problem.
Ja just det, pratade med Sandén..

Leksak: Porsche 944 turbo
Who is online
Users browsing this forum: No registered users