Hej, för ett tag sedan var det någon här som skulle slipa om sin kam hos enem. Är nyfiken på hur det har gått (ja jag har sökt efter inlägget men inte fått någon träff).
Du som känner dig "träffad" kan väl plita ner några rader om det hela, det gällde en 2,5 N/A motor. Annars kanske nån annan vet vart man kan få tag på en roligare kam, tycker nog att karaktären på N/A:n är lite tråkig. Jämnt och fint drag (ni fattar nog) men som sagt ganska livlös.
Jag skrev nåt om det men till en 924 2,0 liters. I mitt fall blev det ingen kam (ännu), att slipa om den var lika dyrt som att köpa en ny sportkam hos Enem.
Träffade den här killen på Elmia. Han sa sig kunna slipa kamaxlar och porta topplock med bra resultat.
Jag tvivlar inte, prova att ringa honom!
Aaah, det där såg skojigt ut. Ska absolut kolla upp detta.
Är det någon här på forumet som gjort nått med sug motorn som kan dela med sig av erfarenheterna isåfall.
Tjena! ring till Enem,jag ska skicka min kam dit för omslipning,kostar endast 2380:- inkl.moms jag har en 944 turbo men det borde vara samma pris till en NA
karpis wrote:Tjena! ring till Enem,jag ska skicka min kam dit för omslipning,kostar endast 2380:- inkl.moms jag har en 944 turbo men det borde vara samma pris till en NA
Oj, vilken schysst hemsida de har fixat. Det var nog ett tag sedan jag var där och kollade. Det värsta är väl att det inte bara stannar med pengar för kammen, man vill nog gå igenom ett och annat när man ändå är där och rotar runt. Har precis ruinerat mig på nya dämpare och fjädrar, får nog hålla mig till chassiet denna säsong. Iofs rätt ställe att börja på, men man vill ju så mycket här i världen