Nu kanske många blir trötta o svarar "sök på det" men ja hittar ingen tråd om just detta. Har läst hur man sänker genom att borra hål i sidan i ändra stavarna och även att man kan bygga om till fjädrar bak o kapa / byta till hårdare.
MEN,
Min fråga är, jag som varken kan eller tycker om att meka så mycket men ändå vill ha en lägre bil både bak och fram vad ska jag göra, vad är smidigast?
Skriv gärna mer än ett alternativ och motivera varför man ska göra det ena eller det andra. Tack på förhand!
Mvh Anton
Smidigast och billigast sätt att sänka bak?
- Anton von Linnér
- NA-Poster
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
[*]Bygg & Fastighetsservice Habo
Citroen Jumper -09
VW Passat 2,0tdi 4motion R-Line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse400 -04
Citroen Jumper -09
Porsche 944 -86
GasGas fse400 -04
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
Sänk den Max på svärden bak. Se bara till att ha en bra hylsa i rätt storlek. 34mm har jag för mig det är, eller 36mm
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
- Cédric
- Addict
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
Re: Smidigast och billigast sätt att sänka bak?
Anton von Linnér wrote:Nu kanske många blir trötta o svarar "sök på det" men ja hittar ingen tråd om just detta. Har läst hur man sänker genom att borra hål i sidan i ändra stavarna och även att man kan bygga om till fjädrar bak o kapa / byta till hårdare.
MEN,
Min fråga är, jag som varken kan eller tycker om att meka så mycket men ändå vill ha en lägre bil både bak och fram vad ska jag göra, vad är smidigast?
Skriv gärna mer än ett alternativ och motivera varför man ska göra det ena eller det andra. Tack på förhand!
Mvh Anton
hehe, dåligt googlat. Men hur som helst, här sitter justeringen:

924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
Just så 
Ändra nu bara inte camber eller toe. Och tänk på att lossa främre bulten innan du försöker vrida excentern så du inte drar sönder den.

Ändra nu bara inte camber eller toe. Och tänk på att lossa främre bulten innan du försöker vrida excentern så du inte drar sönder den.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
- Anton von Linnér
- NA-Poster
Cédric wrote:Hejsan, jo hur man gör det har ja koll på, de va mest vilket som var mest värt mödan.. Om man bara sänker svärden, hur mycket kan man sänka genom det? Skulle helst vilja komma ner 5-6cm.. Va jag förstår går det bara typ 2-3cm?Anton von Linnér wrote:Nu kanske många blir trötta o svarar "sök på det" men ja hittar ingen tråd om just detta. Har läst hur man sänker genom att borra hål i sidan i ändra stavarna och även att man kan bygga om till fjädrar bak o kapa / byta till hårdare.
MEN,
Mvh Anton
hehe, dåligt googlat. Men hur som helst, här sitter justeringen:
[*]Bygg & Fastighetsservice Habo
Citroen Jumper -09
Porsche 944 -86
GasGas fse400 -04
Citroen Jumper -09
Porsche 944 -86
GasGas fse400 -04
- Henka_E
- Addict
*de va inget*