Direkt efter besiktningen när bilen skulle backas av rampen så dog den helt plötsligt utan förvarning, gick inte att starta efter det. Lät bilen stå i 5-10min och sen startade den direkt och går som en klocka, vet någon vad som kan ha hänt?
Det roliga är att min S2a gjorde exakt samma sak, dog direkt efter start. Dock startade den igen men med i princip ingen tomgång. Detta hände vid exakt samma tillfälle, när besiktningsmannen skulle backa ner den för rampen.
Har aldrig hänt innan, varken före eller efter?
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Lilja wrote:Det roliga är att min S2a gjorde exakt samma sak, dog direkt efter start. Dock startade den igen men med i princip ingen tomgång. Detta hände vid exakt samma tillfälle, när besiktningsmannen skulle backa ner den för rampen.
Har aldrig hänt innan, varken före eller efter?
Hmm.. har gjort några starter nu efter besiktningen och den har gått som vanligt. Aldrig hänt innan.
Erol wrote:Med största sannolikhet är det DME relä eller styrbox till motorn.
/ Erol
Okej, om det händer igen ska jag grotta ner mig i hur det där fungerar. Hört mycket om det där DME relät men har inte läst på om det... än.
Ni måste ju helt enkelt åkt till fel besiktningsställe! Har aldrig varit med om att man BACKAR ner bilen från besiktningen! Näe flödet brukar vara rakt genom byggnaden, in i ena änden och ut på andra sidan.
Bilarna är alltså inte gjorda för att BACKA ut från besiktningen!