Tänkte montera ett handtag sen besiktiga inom nån vecka och sen lägga upp annons men när du ändå efterfrågar en kärra.
Här är pärlan, bild från i somras:
IMG_5066r.jpg
En 944 88a som går riktigt bra!
Tanken med bilen var att rensa inredningen och lätta för att bygga en busbil / banbil som även går att använda till vardags. Spenderat mycket tid på att skrapa bort asfaltsmattorna och annan ljudisolering.
Rensad på rost under och nu svetsad och rostskyddad med frisk plåt.
För att vara säker på att all rost togs bort så kapade jag bort rätt mkt av balkarna, och Istället för att lägga massa spackel så är det rostskyddat och kittat. Sen har jag köpt kjolar "Side Skirts (Box type - per pair)":
http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... yling.html
som gick på €250.
Samma som sitter på denna:
Om jag ska komma på något negativt så har jag noterat en liten oljefläck under bilen efter vintern, klassiskt 944 fenomen med andra ord. Det är styrservot som läcker lite. Växellänkaget från spak till låda behöver smörjas vilket jag inte hunnit fixa ännu. Och att bilen i och med lättingen kanske ser lite tråkig ut inuti om man inte är van vid naken inredning. Alltså inget akut, redo för att köras. Även monterat en rejsigare vinge bak.
Framrutan är typ ny och jag har bytt båda drivaxlarna och alla knutar under vintern. Även monterat en helt ny ratt och nav. Däcken är bra och kommer rulla långt. I övrigt går den fint och hade det inte varit för platsbrist hade jag behållt den.
Delar liggandes:
- Justerbara gula Konidämpare (helt nya) fram och bak samt nya HR sänkfjädrar, allt redo för att monteras
- Halvbur redo att monteras och med stag för flerpunktsbälte
-
Planen var att besiktiga och får jag mer än 20 så hänger buren med. Men om den skulle säljas innan besiktning.. Bud?
Hyr innomhusgarage för den och det kostar ju bli jag av med den snabbt vore det ju bra.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.