Hallå,
Fick igång bilen igår äntligen och jag har en manuell boost controller men det händer ingenting oavsett hur mycket jag skruvar.
Har dragit vakumslang från ic-rör till toppen på Tial WG och T-at av till ingående på MBC och sen utgående till sidan på WG.
Laddtrycket stick snabbt iväg mot 1,5 bar...
Inga vakumläckor eller glömda slangar finns.
Kan en kärvande stängd WG orsaka detta?
/Peter
Laddtryck skenar - Stängd WG?
- Peedster
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2004-03-29 09:39:44
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
- Location: Stockholm/Täby
- Contact:
Laddtryck skenar - Stängd WG?
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
Re: Laddtryck skenar - Stängd WG?
Har du kopplar slang till undre halvan av Wg? den ska kopplas direkt till ic-röret utan MBC. sen kopplar du en slang som du har gjort via MBC. det är med den du styr stänga trycket. alltså wg har fullt öppna tryck, sen reglerar du stänga trycket. fjädern i WG gör att den tillsammans med inställt stängatryck orkar stänga trots fullt öppnatryck på undersidan. Tials dokument: http://www.tialmedia.com/documents/w3_t ... nstall.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Bubby
Mvh Bubby
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users