Laddtryck skenar - Stängd WG?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Peedster
Addict
Posts: 1172
Joined: 2004-03-29 09:39:44
Bilmodell: 924,944,968,GT2
Årsmodell: 1992
Location: Stockholm/Täby
Contact:

Laddtryck skenar - Stängd WG?

#1 Post by Peedster »

Hallå,

Fick igång bilen igår äntligen och jag har en manuell boost controller men det händer ingenting oavsett hur mycket jag skruvar.

Har dragit vakumslang från ic-rör till toppen på Tial WG och T-at av till ingående på MBC och sen utgående till sidan på WG.

Laddtrycket stick snabbt iväg mot 1,5 bar...

Inga vakumläckor eller glömda slangar finns.

Kan en kärvande stängd WG orsaka detta?

/Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor

Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche

User avatar
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624
Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:

Re: Laddtryck skenar - Stängd WG?

#2 Post by Bubby »

Har du kopplar slang till undre halvan av Wg? den ska kopplas direkt till ic-röret utan MBC. sen kopplar du en slang som du har gjort via MBC. det är med den du styr stänga trycket. alltså wg har fullt öppna tryck, sen reglerar du stänga trycket. fjädern i WG gör att den tillsammans med inställt stängatryck orkar stänga trots fullt öppnatryck på undersidan. Tials dokument: http://www.tialmedia.com/documents/w3_t ... nstall.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Bubby
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users