Vad har jag för mystisk ventil bredvid min bränslefördelare?
Har inte hört eller sett att någon refererat till den här ventilen i någon tråd eller sett den i Haynes eller i min Bosch-handbok, så jag är förbryllad.
Bilen är en 80:a från Porsche Stuttgart och som blev servad där på Porschestrasse 42 tre gånger under 80-81 innan den hamnade i Sverige som tvååring. Min tyska är usel men under Eigentumer des Fahrzeugs i garantin står inget ägarnamn utan Porsche i Stuttgart "Dr Ing. h. c. F. Porsche Aktiengesellschaft..." etc. Så eventuellt är det något som särskiljer den från svenska modellkompisar. Blev den utsatt för något experiment hos porsche eller är det här en helt normal ventil och vad gör den i såna fall?
(Eftersom jag har en del problem med bränsleblandningen så har det mer än ett akademiskt intresse för mig. Har problem med att avgaserna luktar starkt av bensin när motorn går varm på tomgång, dock inte när den är kall, och tändstiften behöver rengöras då och då. Och tendenser till sot i motorn. Dessutom drar bilen lite för mycket bensin på långsamma landsvägar, samma som vid hyfsat snabb motorvägskörning tror jag (0,85). Har också problem med att motorn inte håller tomgång med kall motor men det har blivit lite bättre sedan jag öppnade upp och rengjorde tillsatsventilen så att den släpper genom mer luft när den är kall.)
Vad är det här för mystisk ventil?
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 924 na
Vad är det här för mystisk ventil?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 na 1980