Hur vet jag om jag har bromsad diff?
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Porsche 944 -84
Hur vet jag om jag har bromsad diff?
Har en 944c -84. Framgår detta an något nummer/beteckning någonstans eller får man lyfta upp bakvagnen och kolla...
- jerker67
- Addict
- Bilmodell: 944N/A -84
Re: Hur vet jag om jag har bromsad diff?
det står inte på alla lådor men verkar heta 016K med 016J utan ....och snurra på hjulet teorin verkar funka sådär när man läser på forumet.....flipp wrote:Har en 944c -84. Framgår detta an något nummer/beteckning någonstans eller får man lyfta upp bakvagnen och kolla...
annars kolla options koderna vid tanken i skuffen options 220
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
- Pär Hylander
- Raceputte
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: Hur vet jag om jag har bromsad diff?
Eeehhum, hur menar du nu?jerker67 wrote:det står inte på alla lådor men verkar heta 016K med 016J utan ....och snurra på hjulet teorin verkar funka sådär när man läser på forumet.....flipp wrote:Har en 944c -84. Framgår detta an något nummer/beteckning någonstans eller får man lyfta upp bakvagnen och kolla...
annars kolla options koderna vid tanken i skuffen options 220
Har man en frisk ramplamelldiff så är det mkt tydligt när man snurrar på hjulet om det andra står stilla. Fast jag kan hålla med om att det svårt att skilja en sjuk

Pär Hylander