Fördelarlock och Rotor
-
- NA-Poster
- Posts: 8
- Joined: 2005-12-18 17:02:19
- Contact:
Fördelarlock och Rotor
På min 924 S blir det beläggningar (ärgning) på både rotorns kontaktyta och på fördelarlockets kontakter efter bara några timmars körning. Bilen stannar och startar inte igen. Efter lite slipning fungerar det igen. Samma sak händer trots att jag bytt delarna. Varför ärgar mina kontakter? Problemet är nytt, men bilen har jag haft länge.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: Fördelarlock och Rotor
Varför den gör sådär vet jag inte, men jag blev nyfiken så jag gick ut i verkstaden här på jobbet och fick ett tips om att byta lock och rotor och sen spraya lite 5-56 eller liknande som är fukt-utdrivande i locket??
Sen om detta funkar vet jag inte.
//Fredrik
Sen om detta funkar vet jag inte.
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]