Jo som rubriken låter så hostar bilen vid gaspådag, även när man "torr"gasar utan att ha någon växel i.
MEN det som gör mig förvirrad är att den började med detta för en dryg vecka sedan, och igår tänkte jag se om jag kunde hitta problemet, så jag lirkade lite på kontakter och kollade efter fysiska skador någonstans.
Sen körde jag en runda.. och bilen har alldrig gått så bra som igår kväll.... tills jag kom hem och stängde av bilen, gick in och tog garage nycklarna och startade igen..... då började den hosta men den varvar upp ändå alltså men inte så fort. Den beter sig konstingt nog nästan likadant som när kamremmen saknade tänder... men det gör den inte.
Bilen har nyligen genomgått en renovering av toppen så allt i toppen är nytt och bytt.
Tips på var jag ska börja leta?? Kan det vara glappkontakt??
//Fredrik
Bilen hostar vid gaspådag.
- Freddan
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Bilen hostar vid gaspådag.
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- makkanftw
- Addict
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
Re: Bilen hostar vid gaspådag.
Tjuvluft? Nån slang som spruckit kring insuget kanske? Gått över med startgas?
- Marcus
- Freddan
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Ja det kan ju vara en bra idé, det ska jag prova. För igår var jag ute och tittade lite till på bilen och det ända jag gjorde var att jag rättade till sladden till luftmasse(mängd?) mätaren och när jag tog en liten runda ner till Statoilmacken så märktes inget alls.makkanftw wrote:Tjuvluft? Nån slang som spruckit kring insuget kanske? Gått över med startgas?
Men jag ska för säkerhets skull gå över med startgas.....
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
- claves
- Addict
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
Köp lite kontakt sprej.. Tror det är biltema som har contact clean och contact protect..
Gå igenom alla kontakter och jord punkter..
Jag hade gissat på LMM.. då bilen startar så skakar den runt motorn lite och kablar kan rycka till lite..
/Claves
Gå igenom alla kontakter och jord punkter..
Jag hade gissat på LMM.. då bilen startar så skakar den runt motorn lite och kablar kan rycka till lite..
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]