Börjar bli riktigt less nu. Bilen, n/a -84, får för sig att dö i korsningar, vid rödljus osv. när det är riktigt varmt och soligt ute. Aldrig några problem annars, åker rätt ofta Umeå - Kalmar (108 mil) så bilen blir ofta "varm" men tjuvdör aldrig då. Men skulle termometern ute närma sig 24 -27 grader blir bilen som förbytt och börjar jävlas.
Har aldrig varit ett direkt problem förrän nu när flickvänen lånat bort sin bil och därmed kör med min, kommer många klagande telefonsamtal när jag är på jobbet. Så, var i kan problemet ligga? Blir inte riktigt klok på det hela.
Irriterande telefonsamtal...
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 n/a
- Årsmodell: 1984
Irriterande telefonsamtal...
//Mathias
Porsche 944 N/A -84 (Geminigrau)
Opel Astra -08
Fiat Uno 60S -86 (Ombyggd å cabbad)
Porsche 944 N/A -84 (Geminigrau)
Opel Astra -08
Fiat Uno 60S -86 (Ombyggd å cabbad)
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 944 S2-90
Re: Irriterande telefonsamtal...
Hej!
Jag har en S2-90 med liknande problem, men jag har inte gjort ngt koppling till utetemp., problemet kommer och går. Igår kom det tillbaka, tomgången svajar mellan 0-1000 r/min men dör sällan. Enligt Sandèn kan det vara dålig kontakt i luftmängdmätare och i kontakten till gasspjället. Han rekommenderade mig att "motionera" kontakterna, dvs. koppla ut och inte kontakten för att få bort ev oxid. Jag känner inte till din motor, men det är de tips jag har förutom at spänna justerskruven till gasvajern lite...
Mvh
Jonas
Jag har en S2-90 med liknande problem, men jag har inte gjort ngt koppling till utetemp., problemet kommer och går. Igår kom det tillbaka, tomgången svajar mellan 0-1000 r/min men dör sällan. Enligt Sandèn kan det vara dålig kontakt i luftmängdmätare och i kontakten till gasspjället. Han rekommenderade mig att "motionera" kontakterna, dvs. koppla ut och inte kontakten för att få bort ev oxid. Jag känner inte till din motor, men det är de tips jag har förutom at spänna justerskruven till gasvajern lite...
Mvh
Jonas
- DLS
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
jag skulle kolla lödningar i dme relä samt det kan även vara lödningarna i dme boxen.
även tändspole kan jävlas när det blir för varmt
även tändspole kan jävlas när det blir för varmt
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- firefish
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 968CS
Jag skulle också berätta för damen att hon inte kan vara sur över att bilen hon fått låna för att hon lånat ut sin egen inte fungerar som den ska - det finns buss om skorna inte passar.
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se