Fordon: 931-80
Det rinner motorolja ur ett hål(se röda ringar) strax bredvid oljeplugg(arna) när jag kör motorn. Har jag missat nåt?(eller rättare sagt. Vad har jag missat?? ) Är det någon som vet om det skall sitta något i hålet? Det är inte gängat vad jag kan se iaf.? Och det är ganska djupt? Är det någon "kunning" som kan svara på detta?? Snäääällllaaaaaaa
MVH XIIIM-Jocke
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ja Jocke du får nog bakläxa. Där ska det sitta en lång jäkla bult som håller tråget mot motorn
Du ser 2 hål allra längst bak på mitt extratråg på bilden. Samma dimension som på de 2 bultarna längst fram (lite grövre än de andra) och väldigt långa.
De va de bästa svar jag kunde få Ja trodde jag hade glömt nått inne i motorh-vetet .
Då e`de bara att skaffa en "toklång" bult då Sen kanske de är slut på oljeläcken
Tack Makkan!
MVH XIIIM-Jocke
Ha Ha!
Bergodal-ovana Å Notesonalf!
Ni e roliga ni. man kan ju tro att ni e från Dalsland eller nått sånt
Jag har iaf. dragit i ett par "gängstänger" och låst dem med ett par muttrar. Och provkört idag. Å det höll tätt. Så ni kan ta era fingrar och klistermärken och stoppa upp där inte solen lyser
STick in fingret vid kopplingen och känn, läcker det där så borde det också synas även på utsidan, det gjorde det när jag hade en dålig packbox i bakkant.