Jag är lycklig Porsche-ägare sedan 15/4-10. Detta blir mitt första inlägg i detta förträffliga forum. Tack alla för ert engagemang och kunskap!

Mycket vill som bekant ha mer... Jag har läst här på forumet om "Promax" trimchip, bla skriver signaturen "Pehr Johnsson" att han har monterat ett sådant. Jag är tacksam för att få veta dina erfarenheter! Kanske det är fler som provat? (Ger det märkbar effektökning? Om ja, i vilket register? Vad händer med bränsleförbrukningen? Ger det en bättre/mjukare motorgång?)
Har också läst att flera av er testat sk. öppet sportluftfilter. Vilka fabrikat på luftfilter kan ni rekommendera? Har ni som provat denna typ av luftfilter behållit original luftslang till luftboxen för att försöka suga så kall luft som möjligt och monterat sportluftfiltret i slangänden framme i fronten, eller har ni kommit på andra lösningar? Fungerar ett öppet luftfilter så bra som det står i annonser etc.? (Trevligare ljud? Märker ni en effektökning? Lägre bränsleförbrukning?)
Är det andra enklare modifieringar inom rimliga ekonomiska ramar som man kan göra på S2:an för att höja effekten eller få jämnare motorgång?
Tack på förhand!

Mvh
Jonas