Om jag inte minns fel? så är det väl bult nr:2 som är den bult man kan justera ner bakvagnen med? Och om man vill sänka den lite till så kan man väl slipa ur lite i bulthålet?
Eller e`jag helt ute å cycklar
MVH XIIIM-Jocke
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Helt riktigt, men nr 1 måste också lossas. Ser att det är ristat i bärarmen, det visar på storleken på justeringen -rätt mycket! Typ +/-10mm därinne blir mycket på hjulet.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
XIIIM-Jocke wrote:Om jag inte minns fel? så är det väl bult nr:2 som är den bult man kan justera ner bakvagnen med? Och om man vill sänka den lite till så kan man väl slipa ur lite i bulthålet?
Eller e`jag helt ute å cycklar
MVH XIIIM-Jocke
Var hos en bilmek i veckan och vi påbörjade ett försök att sänka bakvagnen men la av på grund av att det satt som f-n. Vi fick loss båda bultarna men kunde inte justera något, troligen då det var ordentligt fastrostat - markerat med nr 3.
Räcker det att lossa bultarna för att sen justera höjden eller måste man göra något mer?
Hur mycket måste man lossa bult nr:1? - måste den bort helt och hållet eller?
Tar gärna emot tips vad att göra när bult nr 1 & 2 är lossade men det inte går att justera något!!!!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Stod bilen på backen när ni försökte justera? Lyft upp så blir det lättare.
bultarna skall lossas, inte tas bort. Bakre bulten lossas inte för mycket, för att undvika att den hoppar ur sitt spår sen.
Jag tror du kan behöva rostlösning i ett antal omgångar (spruta på några gånger då och då).
Lite kärlek (hammare) kan väcka grejorna till liv.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Karl Birgander wrote:Stod bilen på backen när ni försökte justera? Lyft upp så blir det lättare.
bultarna skall lossas, inte tas bort. Bakre bulten lossas inte för mycket, för att undvika att den hoppar ur sitt spår sen.
Jag tror du kan behöva rostlösning i ett antal omgångar (spruta på några gånger då och då).
Lite kärlek (hammare) kan väcka grejorna till liv.
Bilen stod på en lyft när vi försökte justera.
Ska ge bilen en ordentlig dos med 5-56 i veckan samt en större dos kärlek när vi gör ett nytt försök.
Hei....
Om jeg ikke husker feil, så kan du senke bilen max 2,5cm på sverdene. Bolt nr1 og nr2. Hvis du vil gjøre det litt vanskeligere så kan du gjøre som meg. Senke den på torsjonen... Jeg senket et hakk på innsiden av torsjonsfjæren, ble litt for lav, som bildet viser... Skal nå heve bilen ca 2cm samme måte som du nå skal senke din... Håper dette går, noen som vet???
Er mulig å kjøre, men har en eksospotte som tar nedi ved hjulspor i veien, fartsdumper går som en drøm..
Är detta verkligen det enda man behöver göra? Hur påverkas torsionstaven av detta? Stötdämparna?
Ska byta stötdämparna bak men kommer ha kvar torsionstaven vara kvar och bara byta stötdämparna..
Ja, det är det enda du behöver göra, inom vissa gränser. Det är en finjustering gentemot vad du kan göra med stavarna. Men om du vill sänka/höja mer än ca 2,5 cm måste du ställa om stavarna.
Det du gör är ju att du begränsar utfjädringen, dvs ändrar ändläget på dämpare/stav.