Orginalchip ihop med shimsad wastegate

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
mijo
Turbo-Poster
Posts: 541
Joined: 2007-04-19 16:25:12
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Kalmar
Contact:

Orginalchip ihop med shimsad wastegate

#1 Post by mijo »

Har satt i orginalchip från en 89:a i min tidigare cup-chippade 90:a. Har kvar den modifierade wastegaten då jag hoppades KLR:en skulle klara reglera ner till 0,75 bar. Det visade sig att mellan 3000 och 4000 laddar den fortfarande ca 1 bar därefter går det ner till ca 0,7 bar på de högre växlarna, på ettan och tvåan dippar det inte lika mycket (har bara orginalmätaren att titta på). Med cup-chippen höll den 1 bar upp till ca 6000 rpm. Grundladd är som mest 0,6 bar.

Hur fungerar orginalchippen? Hinner de inte reglera ner till 0,75 bar p g a den shimsade WG:n eller regleras taktventilen utan återkoppling? Vad är villkoren för att överladdskyddet ska gå in?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users