951-90 E85
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
951-90 E85
Efter en längre tid utan Porsche så är jag tillbaka i familjen igen
Det blev en bil som inte är speciellt modifierad med all inredning kvar. Inte likt mig men denna gång så ska bilen användas för trackdays och som "glassbil".
Lite modds finns dock, effekten är något högre än orginal och chassit kommer från Forza. Torsionsstaven är kvar men coilovers med hjälpfjäder är också monterad.
Färgen är någon vinrödmetallic med en hemsk inredningsfärg som får en att tänka "tysk läderbög från nittiotalet" Men detta ska det bli ändring på, två stycken Recaro Pole Position kommer snart på plats. Till vinter åker mattor/ljudisolering ut och skall ersättas mot en tunn svart matta. Plus lite andra lättningsprylar men bilen ska INTE bli en fullfjädrar racer.........hoppas jag
Här är en liten bild med de nya skorna. Får snart min turbo rs-vinge och min "Gemballa"-läpp som båda kommer lackas i bilens färg.
Det blev en bil som inte är speciellt modifierad med all inredning kvar. Inte likt mig men denna gång så ska bilen användas för trackdays och som "glassbil".
Lite modds finns dock, effekten är något högre än orginal och chassit kommer från Forza. Torsionsstaven är kvar men coilovers med hjälpfjäder är också monterad.
Färgen är någon vinrödmetallic med en hemsk inredningsfärg som får en att tänka "tysk läderbög från nittiotalet" Men detta ska det bli ändring på, två stycken Recaro Pole Position kommer snart på plats. Till vinter åker mattor/ljudisolering ut och skall ersättas mot en tunn svart matta. Plus lite andra lättningsprylar men bilen ska INTE bli en fullfjädrar racer.........hoppas jag
Här är en liten bild med de nya skorna. Får snart min turbo rs-vinge och min "Gemballa"-läpp som båda kommer lackas i bilens färg.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Björn Nilsson on 2011-06-27 20:12:48, edited 3 times in total.
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 951-90
"effekten är något högre..."Björn Nilsson wrote:Efter en längre tid utan Porsche så är jag tillbaka i familjen igen
Det blev en bil som inte är speciellt modifierad med all inredning kvar. Inte likt mig men denna gång så ska bilen användas för trackdays och som "glassbil".
Lite modds finns dock, effekten är något högre än orginal och chassit kommer från Forza. Torsionsstaven är kvar men coilovers med hjälpfjäder är också monterad.
Färgen är någon vinrödmetallic med en hemsk inredningsfärg som får en att tänka "tysk läderbög från nittiotalet" Men detta ska det bli ändring på, två stycken Recaro Pole Position kommer snart på plats. Till vinter åker mattor/ljudisolering ut och skall ersättas mot en tunn svart matta. Plus lite andra lättningsprylar men bilen ska INTE bli en fullfjädrar racer.........hoppas jag
Här är en liten bild med de nya skorna. Får snart min turbo rs-vinge och min "Gemballa"-läpp som båda kommer lackas i bilens färg.
LOL!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Anna E
- S-Poster
- Posts: 200
- Joined: 2006-07-19 11:27:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Malmö/Düsseldorf
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 167
- Joined: 2006-03-10 15:37:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Ca +30hk extra på hjulen men effekten har skjutits upp i varvtalsregistret. Sen verkar det som mer msåte bytas, tex grenrör, insug. Möjligt att det hade blivit mer om E85 användts men det tyckte Mats (mapparen) att jag skulle hoppas över. Fanns visst flera i hans omgivning som har onormalt höga förslitningar i motorn även de kört med extra smörjmedel. Så jag valde att fortsätta med bensin.DLS wrote:jasså björn nr1 har redan sålt den, varför då?
fick aldrig höra hur det blev med den nya turbon på den?
Mvh Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Det finns många som säger att det fungerar utan problem så man får fundera vilket som känns bäst.DLS wrote:aha, vad trevligt
fast det låter ju inte lika bra att e85 sliter så dant då jag ska köra på det o kör med den gamla turbon som satt i din bil.
Mvh Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- S-Poster
- Posts: 167
- Joined: 2006-03-10 15:37:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Min uppfattning är att den fungerar MYCKET bättre för banåka, småvägar än tidigare. Framförallt kommer effekten mycket snällare och sen bara ökar den, gör det hela klart behagligare och enklare att moderera med mjukt gaspådrag. Tidigare hade man en puckel vid ca 3500 där chassiet inte hängde med...då gick bilen går ut på toktvären utan vidare förvarning i 150 blås i svängarna medans nu kan man laborera med gasen på ett helt annat sätt.
Att den dessutom drar klart hårdare när man kommer upp i register har gjort den ännu roligare!!
Grenrör, insug, IC skulle säkert ge mer effekt och respons, men allvarligt så tror jag du är någon säsong bort innan du har nytta av det;).
Att den dessutom drar klart hårdare när man kommer upp i register har gjort den ännu roligare!!
Grenrör, insug, IC skulle säkert ge mer effekt och respons, men allvarligt så tror jag du är någon säsong bort innan du har nytta av det;).
Björn Karlsson
S2 Cab
NA-86
S2 Cab
NA-86
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1410
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Äntligen en tråd om den nya tuuöööbon ! Den ser riktigt fin ut. Kom förbi nån fredag och visa den, vetja .
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
-
- Turbo-Poster
- Posts: 976
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users