Hej, har en fråga om oljan Brad Penn 20w50, är den lämplig för mig som inte kör bana. kör endast på sommar å lite gatrace.
nu kör jag på kendall GT-1 Synthetic Blend 10W-50 som jonas på autolab rekommenderade för länge sen.
varför jag vill byta. är bra klubbpris på Waspracing.
kendall blir lite dyr för mig som får skicka efter ett varje gång, till ordinarie pris.
Mvh/ Poyee
Brad Penn 20w50 lämplig för mig??
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Torbjorn968
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Hej Poyee!
Om man läser http://www.lnengineering.com/oil.html så förefaller Kendal GT 1 och Brad Penn Racing vara likartade produkter "bryggda" på samma Pensylvania Crude. LN Engineering föredrar nu Brad Penn.
Jag har själv tidigare kört min bil på Statoil Race Way 25W-50 (nu blir det givetvis BP). Rent generell kan man säga att det är lättare att göra en olja med smalare intervall mellan "Winter" siffran (vilken anger pumpbarhet vid kallstart i låga temperaturer) och viscositeten vid vanlig arbetstemperatur.
Brad Penn är helt enkelt en mycket bra olja till ett bra pris som låter dig byta med täta intervaller utan att det svider alltförmycket i plånboken. Det är bra för bilen!
Mvh
Torbjörn
Om man läser http://www.lnengineering.com/oil.html så förefaller Kendal GT 1 och Brad Penn Racing vara likartade produkter "bryggda" på samma Pensylvania Crude. LN Engineering föredrar nu Brad Penn.
Jag har själv tidigare kört min bil på Statoil Race Way 25W-50 (nu blir det givetvis BP). Rent generell kan man säga att det är lättare att göra en olja med smalare intervall mellan "Winter" siffran (vilken anger pumpbarhet vid kallstart i låga temperaturer) och viscositeten vid vanlig arbetstemperatur.
Brad Penn är helt enkelt en mycket bra olja till ett bra pris som låter dig byta med täta intervaller utan att det svider alltförmycket i plånboken. Det är bra för bilen!
Mvh
Torbjörn
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!