EBC

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
44_4ever
S-Poster
Posts: 53
Joined: 2004-04-02 07:18:14
Contact:

EBC

#1 Post by 44_4ever »

Har en accuaboost, men tappar tryck på slutet (k26/8) + Tial 38 +0.8bar
fjäder.

Är det någon idé att gå över från den manuella till en elektronisk?
Kan man kompensera bort tryckfallet över ~5500+,
är det någon mening? eller utvecklar turbon ändå mest värme?

Funderar isf på en som man kan ställa laddtrycket på olika
växlar. Apexi el dyl.

Erfarenheter?

Mvh
Mathias

Bengt
Turbo-Poster
Posts: 408
Joined: 2004-03-29 19:41:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Bjärred
Contact:

#2 Post by Bengt »

Det är väldigt trevligt att ha en EBC. Jag har en APEXi och är nöjd med den. Jag tror däremot inte att det hjälper dina problem. Det är inte bara att skruva upp trycket in. Man måste bli av med avgaserna också. Det skulle nog löna sig bäst för dig att skaffa ett öppnare avgassystem med race kat och stor diameter ända från turbon.
Har du soppaförsörjningen under kontroll? Luftmätningen?

Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users