Nån som vet nått om denna?
http://www.blocket.se/vi/14684427.htm?ca=23_10_s
944 Turbo på blocket
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2007-11-19 22:45:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Nope, men är bilen i fint skick maskinellt osv e det ju ett kap...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Bodens Svarta 944 S2
- Addict
- Posts: 1662
- Joined: 2004-12-18 01:38:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Boden
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2007-11-19 22:45:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Tydligen har Sanden servat den och sagt att den behöver kostas på ca 10-15000 kr dom närmaste åren för att användas mer än 1000 mil/år. Remmar etc visste han inte när det byttes heller, så det är lite fix samt at AC inte varit fungerande på 10 år. Men det är ingen ovanligt eller? verkar inte finnas många som fullt fungerande AC, är det svindyrt att fixa eller?
- MattiasA
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2006-06-21 20:23:38
- Bilmodell: 944Turbo -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Trollhättan
- Contact:
Sök lite på forukmet ang. AC....finns en hel del diskuterat. Många som säljer bilar med ej fungerande AC brukar skriva "bara att fylla på".... men hade det bara varit att fylla på hade nog ägaren gjort det...thjo wrote:.. samt att AC inte varit fungerande på 10 år. Men det är ingen ovanligt eller? verkar inte finnas många som fullt fungerande AC, är det svindyrt att fixa eller?

/Mattias
Mattias Andersson
944 turbo-90
PCS 10746
944 turbo-90
PCS 10746
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Remmar är ingen jättepryl att byta själv, och om ingen riktigt vet när det gjordes bör det göras omgående! Är bilen i övrigt i bra skick så är det ju ett mycket bra pris! Om du är hugad spekulant, kolla om bilen laddar mer / mindre än 0.65 bar (1.65 på laddtrycksmätaren i bilen). Om bilen laddar mer, men säljaren hävdar bilen är otrimmad kan tyda på oseriöst trim eller kärvande wastegate (tex), mindre än 0.65 kan betyda turbobyte eller något annat dyrt.thjo wrote:Tydligen har Sanden servat den och sagt att den behöver kostas på ca 10-15000 kr dom närmaste åren för att användas mer än 1000 mil/år. Remmar etc visste han inte när det byttes heller, så det är lite fix samt at AC inte varit fungerande på 10 år. Men det är ingen ovanligt eller? verkar inte finnas många som fullt fungerande AC, är det svindyrt att fixa eller?
Jag köpte min bil billigt, och den var halvbonnigt trimmad. Halv vettigt chippat, och sen 'upplurat' laddtryck. Har pillat på det mesta för att få ordning på bilen, inklusive ett turbobyte.
Som alltid vid billiga bilar ska man kolla allt lite extra, finns (oftast) en anledning till att de är billiga. Har man "tur" så är det billigt och enkelt att åtgärda, men det kan också bli väldigt dyrt.
Om det bara är att byta remmar och kanske göra en olje-service "just in case" så är det ju ett jättebra pris på en väldigt rolig bil!
Mvh Jon-som-köpte-en-aningens-för-billig-bil
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Kolla styrservon så inte den läcker
Kolla efter rost (i dörrsidorna finns "ventilationsgaller" som du kan lirka bort för att sedan lysa ner med en ficklampa framför bakre hjulhuset).
Om du är verkligt seriös på bilen, så fråga någon vänlig skåning (som är teknisk kunnig på 944 turbo) att följa med och titta på bilen, brukar alltid vara skönt med moraliskt stöd.
Köp inte fel bil, skruvar du inte själv rullar det snabbt iväg massor av pengar!
Lycka till!
Kolla efter rost (i dörrsidorna finns "ventilationsgaller" som du kan lirka bort för att sedan lysa ner med en ficklampa framför bakre hjulhuset).
Om du är verkligt seriös på bilen, så fråga någon vänlig skåning (som är teknisk kunnig på 944 turbo) att följa med och titta på bilen, brukar alltid vara skönt med moraliskt stöd.
Köp inte fel bil, skruvar du inte själv rullar det snabbt iväg massor av pengar!
Lycka till!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Who is online
Users browsing this forum: No registered users