944 med hyss!
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
944 med hyss!
Min 944 -84 kan helt plötsligt tvärdö när man är ute och kör med den.
Är det nått relä eller nått som kan åstadkomma detta?
Den dör när man släpper på gasen.. men det är bara ibland..
har inte haft problem med att starta den igen.. men det är obehagligt ändå.. särskillt i korsningar och i stan.. folk tror man får kärringstopp!
Är det nått relä eller nått som kan åstadkomma detta?
Den dör när man släpper på gasen.. men det är bara ibland..
har inte haft problem med att starta den igen.. men det är obehagligt ändå.. särskillt i korsningar och i stan.. folk tror man får kärringstopp!
-
- NA-Poster
- Posts: 38
- Joined: 2004-05-15 11:15:22
- Contact:
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Lundborg .. hade exakt samma problem som dig..
jag rekommenderar att du tar dän och kollar kontakten till luftmängdsmätaren, är det "skitigt" rengör.. men annars är det bara att se till att den verkligen sitter där..
min sitter nämligen lite löst och då o då så kan den bli lite lite glapp.. och då ge det fenom du pratar om..
dvs när man åker o sen trycker ner kopplingen så sjunker varvet så lågt att bilen dör.. jag motverkade detta i början genom att ge "hjälp"-gas .. så varvet höll sig på ca 1k varv
jag rekommenderar att du tar dän och kollar kontakten till luftmängdsmätaren, är det "skitigt" rengör.. men annars är det bara att se till att den verkligen sitter där..
min sitter nämligen lite löst och då o då så kan den bli lite lite glapp.. och då ge det fenom du pratar om..
dvs när man åker o sen trycker ner kopplingen så sjunker varvet så lågt att bilen dör.. jag motverkade detta i början genom att ge "hjälp"-gas .. så varvet höll sig på ca 1k varv
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 188
- Joined: 2004-04-18 15:37:32
- Bilmodell: GT2
- Location: Sthlm/huddinge
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
http://www.pelicanparts.com/944/944QA/9 ... _panel.htm
II Fuel pump är det du söker
En snabbfix kan annars var att löda ihop de spruckna lödningarna i relät om det är felet. Man kan också bygla i sockeln för att felsöka. http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-05.htm
//Magnus
II Fuel pump är det du söker
En snabbfix kan annars var att löda ihop de spruckna lödningarna i relät om det är felet. Man kan också bygla i sockeln för att felsöka. http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-05.htm
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Lite idéer att titta på:
Inga vakuumläckor? Dör när man trycker på bromsen?
Tändstift? Kablar? Rotor och fördelare?
Kontakten till luftmängdsmätaren? Spår av att nån fixat/sabbat med luftmängdsmätaren tidigare? (löst svart lock)
CO-halten vettig på tomgång?
Kontakterna till svänghjulsgivarna är ok? Motorn går bättre sämre om man petar på givarna?
Bra och jämn kompression?
//Magnus
Inga vakuumläckor? Dör när man trycker på bromsen?
Tändstift? Kablar? Rotor och fördelare?
Kontakten till luftmängdsmätaren? Spår av att nån fixat/sabbat med luftmängdsmätaren tidigare? (löst svart lock)
CO-halten vettig på tomgång?
Kontakterna till svänghjulsgivarna är ok? Motorn går bättre sämre om man petar på givarna?
Bra och jämn kompression?
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
vakuumläckor.. hmm.. hur kollar man lättast det? Spreyar vatten på slangarna eller? trycktesta?
tändstift nya tror inte det är kablar eller fördelare heller..
kontakten till lmm:en har jag kollat gjort ren, verkar inte vara några ingrepp på lmm:en.
co halten vettig? ingen aning.. kanske skall testa snurra lite på tomgångsskruvarna? men tomgången verkar funka bra.. när den inte dör.
kontakterna till svängghjulsgivarna.. går det ställa in dom eller så? för dom styr väll tändningen?
tändstift nya tror inte det är kablar eller fördelare heller..
kontakten till lmm:en har jag kollat gjort ren, verkar inte vara några ingrepp på lmm:en.
co halten vettig? ingen aning.. kanske skall testa snurra lite på tomgångsskruvarna? men tomgången verkar funka bra.. när den inte dör.
kontakterna till svängghjulsgivarna.. går det ställa in dom eller så? för dom styr väll tändningen?
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
vakumläckor : spreya på startspray .. går den upp i varv så har du någon läcka någonstans..
kolla först o främst den stora svarta gummibäljen, min var snusstorr och hade sprickor undertill.. en ny från porsche center kostar ca 600:-
kolla först o främst den stora svarta gummibäljen, min var snusstorr och hade sprickor undertill.. en ny från porsche center kostar ca 600:-
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2004-04-04 15:44:26
- Contact:
Faan bilen gör som den vill fortfarande.
Har testat med startsprej och så.. men det gav ingen förhöjd tomgång.
Igår gick den inte att starta, så jag tog loss kabeln vid tändningsspolen och hållde den en bit ifrån.. då startade den direkt..
Är det tändspolen som är mysko eller vad kan det vara?
Alltså det är ryckigt vid halvgas men inte vid fullgas, och den dör ibland
tacksam för svar
Har testat med startsprej och så.. men det gav ingen förhöjd tomgång.
Igår gick den inte att starta, så jag tog loss kabeln vid tändningsspolen och hållde den en bit ifrån.. då startade den direkt..
Är det tändspolen som är mysko eller vad kan det vara?
Alltså det är ryckigt vid halvgas men inte vid fullgas, och den dör ibland
tacksam för svar
Who is online
Users browsing this forum: No registered users