968 -93 Nöjesbruksbilen

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
rydan
S-Poster
Posts: 134
Joined: 2007-08-26 22:04:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm / Solna
Contact:

968 -93 Nöjesbruksbilen

#1 Post by rydan »

Halloj! Rätt ny på forumet, men har redan hunnit med en hel del korkade frågor i allmänt... =)

Porscheintresset började egentligen med att jag fick en 924:a av mina föräldrar i 18-årspresent. De är snälla de. En rödmetallic i helt ok skick. Funkade fint som förstabil. Har kört den i tio år och runt 7000 mil (året runt). Den har tjänat mig väl, allt ifrån långresor till ikeashopping. Eftersom jag till en början i alla fall var student, med vad det innebär i ekonomi, så får jag väl erkänna att skicket på 924an gick stadigt men bestämt nedåt. Jag servade den och så, eller tja, lämnade in den på service vill säga, men för två år sedan havererade motorn. Jag är ju då ingen mekaniker, jag är riktigt hopplös på bilmeckande (vilket, återigen, mina inlägg i allmänt torde bevisa), så efter ett någotsånär kvalificerat utlåtande från min standardmekaniker var det knappast värt att kosta på, då bilen har ett antal andra fel (avgassystem slut, syncringar risiga, taket rostigt, värmen ickefungerande o s v...)

Så, mer eller mindre billös i två år. Tyckte det var dax att ändra på det. Eftrsom jag haft en 924a som bruksbil i tio år har jag aldrig riktigt lyckats förstå varför man inte skulle kunna ha en porsche som enda bil (tillsammans med stockholms kollektivtrafik då, planerar inte köra till jobb och så). Den lastar skapligt, går stadigt både sommar och vinter å har en massa praktiska detaljer, såsom tak t ex, så vadårå?