Håller på och monterar in en Tial WG, hur ni med liknade WG gjort?
1. Det finns en upphängning/avlastning för orginal WG (runt "kardan"), har ni tagit bort den eller använder ni den?
2. Adapterflänsarna verkar vara monterade tvärtom mot orginal...ska tial WG vridas anorlunda eller är det bara felmont? Lite fundersam bara
Tialen ska kopplas tvärtom mot original.
Ventilen öppnar åt andra hållet så när man monterar den tvärtom så blir det rätt. http://www.tialsport.com/WGCONTROL.JPG
Jag byggde ett nytt fäste till transaxelröret eftersom det känns som att man kan få problem i längden av att hänga wg:n i crossoverpipen som blir rödglödgad vid hårdare körning. De flesta verkar dock köra utan fäste.
Har bilder på mitt fäste, dock verkar det inte gå att ladda upp dem.
Tomas
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Jo, efter en stunds klurande så noterade jag att ventilen gick åt andra
hållet. Så några svordommar senare är den monterade och klar. Har dock inte ställt upp laddtrycket än. Men den verkar funka
Kör du med Accuaboost eller dyl?
Jag skulle gärna vilja kika på nån bild på fästet.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]