Hur ser infästning ut för bälte bak?
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Hur ser infästning ut för bälte bak?
Jag undrar hur fästet för rullen till trepunktsbälte ser ut orginal i bilen. Är det någon som kan berätta eller har en bild på hade jag varit glad. Jag har tittat bak i min bil, men hittar ingen punkt för att fästa rullen. Den kan sitta bakom sidopanelerna, men är lite osäker på om man kan få bort plastnitarna hela om man börjar dra i dem.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Panelerna i bageaget är inte lika på våra bilar. Jag har inte den utbuktningen du har på din bil där bältet går in. Där verkade inte heller vara något att fästa rullen i heller, men jag kollade inte så noga.
Jag hade för mig att det var en "Bolt On" lösning för dessa bältena, men det var det tydligen inte. Jag får väl testa Mekonomen bältena och se hur det kommer att fungera.
Jag hade för mig att det var en "Bolt On" lösning för dessa bältena, men det var det tydligen inte. Jag får väl testa Mekonomen bältena och se hur det kommer att fungera.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Per Huzell
- Turbo-Poster
- Posts: 881
- Joined: 2006-05-01 15:53:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Jönköping
- Contact:
944 - jag har också kollat på detta för att skjutsa runt mina pojkar med 3-punktsbälte.
Tyvärr är det inte så enkelt.
Midjefästena kanske man kan använda, men det övre fästet går över en brytrulle på C-stolpen ned i bagerummets innerskärmar. Där sitter fästena. På en bil med 2-punktsbälte bak finns inte dessa.
Enligt ett samtal med Sandén så går det att svetsa fast nya fästen i bagagets innerskärmar, men jobbet är för stort för att rekommendera. Jag har lagt dessa planer på hyllan.
Däremot finns det en tråd där någon monterade en eftermarknadsrulle från Mekonomen i övre fästet och fick det att fungera utan att rullen "låste" i viloläget.
Tyvärr är det inte så enkelt.
Midjefästena kanske man kan använda, men det övre fästet går över en brytrulle på C-stolpen ned i bagerummets innerskärmar. Där sitter fästena. På en bil med 2-punktsbälte bak finns inte dessa.
Enligt ett samtal med Sandén så går det att svetsa fast nya fästen i bagagets innerskärmar, men jobbet är för stort för att rekommendera. Jag har lagt dessa planer på hyllan.
Däremot finns det en tråd där någon monterade en eftermarknadsrulle från Mekonomen i övre fästet och fick det att fungera utan att rullen "låste" i viloläget.
[i]Speed is Everything[/i]
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Per: Jo jag har koll på den tråden. Jag ville egentligen köra med orginalprylarna och började kolla lite i bilen och fick då en otäck känsla av att det inte bara var att skriva dit. Bilderna från Claves bevisade detta.
Jag ska åka ut till Mekonomen idag och kolla på deras prylar.
Jag ska åka ut till Mekonomen idag och kolla på deras prylar.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- eggaD
- S2-Poster
- Posts: 255
- Joined: 2008-01-14 21:51:40
- Bilmodell: 944 S2 - Såld
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Dags att väcka den här tråden igen.
Jag har exakt samma infästning i min bil som Claves visade upp på sina bilder, alltså tre-punkts-bälten. Är detta det enda som krävs och sen bara åka till besiktningen och göra en typbesiktning? Bilen är reggad för 2 personer idag.
Jag vill kunna köra folk där bak utan att försäkringsbolaget ev kommer strula.
Jag har exakt samma infästning i min bil som Claves visade upp på sina bilder, alltså tre-punkts-bälten. Är detta det enda som krävs och sen bara åka till besiktningen och göra en typbesiktning? Bilen är reggad för 2 personer idag.
Jag vill kunna köra folk där bak utan att försäkringsbolaget ev kommer strula.
Dag Malmberg
PCS 11073
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14587/]944 S2 -90[/url]
PCS 11073
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14587/]944 S2 -90[/url]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
I princip går det inte.
Frågan har varit uppe tidigare. Mer läsning i ämnet:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=13103
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11012
Frågan har varit uppe tidigare. Mer läsning i ämnet:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=13103
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11012
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]