Alldeles för stort för min smak. Max 18" och det är precis på gränsen i mitt tycke!
Hade jag vart du hade jag sålt 20"'arna och köpt en uppsättning 17" BBS istället
Hehe.. det fanns säkert en tid när Porscheägare skrek att 17" var ALLDELES för stort också... Jag tror det att ju mer man ser en förändring desto vanare blir man och samtidigt öppnare för förändringen...
Hej igen! Jag har varit lite "off" Sedan förra Fredan. Jag köpte en V70 till "familjen". Och håller på att styla iordning den nu. Så jag har rullat ut Porschen från garaget för tillfället. Vi hörs!
MVH XIIIM-Jocke
Plats för 20":are i 944:a hjulhusen är inga "probbs". Men jag har monterat 20":arna på min V70 T5 -01 istället(Se bild). Så ni behöver inte vara "onda" på mig längre. Men 5-ekrade 19":are kommer jag nog sätta på istället. Hoppas ni inte blir allt för arga på mig då? Jag har ju gått ner en dimension isf.
MVH XIIIM-Jocke
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Med tanke på att du verkar vilja "uppröra" alla andra 924/944/968-entusiaster så tror jag att du får ta i mer för att lyckas. De flesta tar det nog med en axelryckning och tänker "Jaha?" ...
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Om 20" blir fint hänger mycket på hur resten av bilen är byggd. Robins bil med 20" är hel rätt - men så är hela bilen extrem också. Jag har 18" på min 951 och den skulle inte passa i större fälgar. Hur din bil skulle se ut är svårt att bedöma på de bilderna som finns här på denna tråd.
Men än sen vad vi tycker! Testa! Om du känner dig nöjd med resultatet så kvittar det vad som skrivs här egentligen. Det finns nog inte en smakfråga som ger ett unisont svar. Testa fråga vilken motorolja som är bäst så ska du få läsa ett och annat...
Btw, såg ut att du har en riktigt skön stunds i den gula färgen på din bil. Kan tänka mig att den färgen är mer tacksam för 20" än en kommunalgrå bil som min 944... Släng in bilder på din bil sen när hjulen sitter på och bilen är ute i sin rätta miljö.
// Petrus
Last edited by Petrus on 2008-04-06 14:34:16, edited 1 time in total.
bergodalvana wrote:är det samma bultmönster på 924 & v70???
Nej det är inte samma bultcirkel på V70 som på 924 Turbo. Jag hade tänkt att beställa specialgjorda spacers isf. Men nu har jag ändrat mig och sätter förmodligen på mina 18":are med R-däck.
MVH Jocke