Freddan wrote:vikten tror jag inte spelar så värst mycket roll i "trafik" rejs.

Freddan wrote:vikten tror jag inte spelar så värst mycket roll i "trafik" rejs.
Han menar nog att vid spontanrejs så spelar kanske 20hk+ ingen roll, utan att det mer ligger hos föraren som framför fordonet.patand wrote:Freddan wrote:vikten tror jag inte spelar så värst mycket roll i "trafik" rejs.Tror du får ta och läsa på lite om fysikens lagar...
Vikten (massan) har stor betydelse vid all form av acceleration!
Hmmm.... fysik, få se nu...... aha ja det var på dom lektionerna jag vilade ögonen lite i högstadiet.patand wrote:Freddan wrote:vikten tror jag inte spelar så värst mycket roll i "trafik" rejs.Tror du får ta och läsa på lite om fysikens lagar...
Vikten (massan) har stor betydelse vid all form av acceleration!
Dessutom är den framhjulsdriven vilket gör att du BORDE ta honom i starten....Pehr Johnsson wrote:Tror inte han sjabblade, det är några tunga rackare det där. Aeron ligger väl på ca 250 hästar och väger en bra bit över 1600 kilo!!bill b wrote:Sportkombi Aero var knivigt för min S2. Det var helt jämt de första sekundrarna men uppe i lagom fart svischade jag förbi. Aerodynamisk fördel kanske och/eller dålig växling från hans sida?
Tror att hur man än vänder och virider på siffrona så är Aeron tyngre per häst!
Men absolut BÄST blir såklart -100 kg OCH + 100 bhpPetrus wrote:Bättre med -100 kg än + 100 bhp enligt min smak.
Jo det är klart trimma är nog en god idé då, det är inte bra att ha ett rykte i stan om att inte vara snabbare än taxibilarna!!djungel-Jim wrote:Jo jag HOPPAS det var en AMG för visst gasade jag!! Det var efter den förnedringen jag bestämde mig för att trimma bilen
Users browsing this forum: Google [Bot]