924 N/A med fembult

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Natanael
Turbo-Poster
Posts: 527
Joined: 2014-03-23 21:46:11
Telefon: 0704967917
Bilmodell: 924 n/a
Årsmodell: 1982
Location: Göteborg
Contact:

Re: 924 N/A med fembult

#31 Post by Natanael »

:wink: Done!

larsen
S-Poster
Posts: 64
Joined: 2014-06-18 12:03:18
Bilmodell: Porsche 924
Årsmodell: 1979
Contact:

Re: 924 N/A med fembult

#32 Post by larsen »

Ok
Åsikter åt alla håll.. Tycker i alla fall att det är coolt med fembultade hjul på 924:an. Och telefonfälgar med lite djup. :)

User avatar
Henka_E
Addict
Posts: 1401
Joined: 2008-06-12 17:12:33
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 924 N/A med fembult

#33 Post by Henka_E »

Det enda vettiga sättet är som sagt detta:

http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=11 ... r=4-224-30" onclick="window.open(this.href);return false;

Fram kör man ju såklart med 944 grejjer...

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3934
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 924 N/A med fembult

#34 Post by [Bobo] »

larsen wrote:Tycker i alla fall att det är coolt med fembultade hjul på 924:an. Och telefonfälgar med lite djup. :)
Det är det ingen som argumenterar mot!
Att det är snyggt är vi nog alla överens om...
Det är det vettiga i lösningen som ifrågasätts. :wink:
Om man känner att man litar på grejerna själv är det väl bara att köra. Men jag tycker att man ska informera om hur det ser ut om tänker sälja bilen vidare. Ur ett rent säkerhetshänseende...

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

larsen
S-Poster
Posts: 64
Joined: 2014-06-18 12:03:18
Bilmodell: Porsche 924
Årsmodell: 1979
Contact:

Re: 924 N/A med fembult

#35 Post by larsen »

Ok
Så du tror att 2 m10 är sämre än 1 m14

Utveckling för världen framåt

:-)). / Lasse

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3934
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 924 N/A med fembult

#36 Post by [Bobo] »

larsen wrote:Ok
Så du tror att 2 m10 är sämre än 1 m14

Utveckling för världen framåt

:-)). / Lasse
Jag tror framförallt att balansen inte blir hundraprocentig och att risken för att något belastas snett är överhängande. Det finns en anledning till att allt som har med sånt som snurrar att göra alltid är symetriskt.

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

larsen
S-Poster
Posts: 64
Joined: 2014-06-18 12:03:18
Bilmodell: Porsche 924
Årsmodell: 1979
Contact:

Re: 924 N/A med fembult

#37 Post by larsen »

Har kört ett flertal bilar utan centrumstyrning och har inte haft obalans. Man bör dra hjulet ordentligt innan man släpper ner den på backen.

Med vänlig hälsning, Lasse :-))

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]