Newbee-frågor

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#16 Post by Karl Birgander »

Då är många fler delar lika med N/A och turbo vilket innebär billigare utveckling och billigare reservdelar. VW GTI 16V har samma lösning.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#17 Post by Jon80 »

Karl Birgander wrote:Då är många fler delar lika med N/A och turbo vilket innebär billigare utveckling och billigare reservdelar. VW GTI 16V har samma lösning.
Nu blev jag vilsen, vad syftar du på nu? Turbon har 8 ventilers topp, och ingen kedja. (Kanske blev godag-yxskafft nu ;))
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#18 Post by Karl Birgander »

Jon80 wrote:Nu blev jag vilsen, vad syftar du på nu? Turbon har 8 ventilers topp, och ingen kedja. (Kanske blev godag-yxskafft nu :Wink:)
Detta menar jag: Gäller 944S, 944S2 och 968.
xanlar wrote:
Maxx wrote: Jodå! Rem mellan vevaxel och ena kamaxeln, kedja mellan kamaxlarna. Två kamaxlar.
Spännande lösning, har jag aldrig sett förut. frågan är varför dom inte förlängde kamremmen som vanligt... är säkert någon smart tanke bakom
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#19 Post by Jon80 »

Karl Birgander wrote:
Jon80 wrote:Nu blev jag vilsen, vad syftar du på nu? Turbon har 8 ventilers topp, och ingen kedja. (Kanske blev godag-yxskafft nu :Wink:)
Detta menar jag: Gäller 944S, 944S2 och 968.
xanlar wrote: Spännande lösning, har jag aldrig sett förut. frågan är varför dom inte förlängde kamremmen som vanligt... är säkert någon smart tanke bakom
Aha! (och där körde jag fast i någon ketchup reklam.. "Jag tror jag har kommit på konstruktionen.." -"Du är ett geni pappa!" .. -"Aaah, men det är synd de satt etiketten uppåner")
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users