Vad kostar en S2-motor idag?
- Cédric
- Addict
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
Re: Vad kostar en S2-motor idag?
Ska du köra bana så sätt dit en större setrabkylare eller liknande, alltid bra att hålla tempen nere. Glöm inte kedjespännaren också. Hade det varit min motor hade jag försökt byta slangar, tätningar osv som är jobbiga att komma åt på plats. Allt för att höja driftsäkerheten.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 944 -85b N/A
- Årsmodell: 1985B
Tack för svar. Nä bankörning är inte planerad i dagsläget så originalprestanda duger på kyl o dyl. Ja hade tänkt passa på att fixa så mkt som möjligt (som är rimligt) medan den är ute. Inte börjat sätta mig in i allt som är ”bra att byta när man ändå är där och petar”. Blir nog en lång listaCédric wrote:Ska du köra bana så sätt dit en större setrabkylare eller liknande, alltid bra att hålla tempen nere. Glöm inte kedjespännaren också. Hade det varit min motor hade jag försökt byta slangar, tätningar osv som är jobbiga att komma åt på plats. Allt för att höja driftsäkerheten.

Är det något speciellt med kedjespännaren jag ska göra eller tänka på? Glidskenorna såg bra ut tyckte jag. Kedjan o dreven har jag svårare att bedöma.
- Cédric
- Addict
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
Re: Vad kostar en S2-motor idag?
Är inte dunderexpert på s2 motorn, men skenorna hade jag bytt ändå, såpass lite pengar i sammanhanget, hade nog bytt kedjan också då kamremen ändå ska bytas. Folk som har mer erfarenhet kan få fylla på med fler saker man bör byta. Jag gillar att byta saker preventivt, det har en tendens att få livet klart mer problemfritt 

924 Turbo
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 944 -85b N/A
- Årsmodell: 1985B
Dryga tusenlappen bara för plastskenorna! Som hittatCédric wrote:Är inte dunderexpert på s2 motorn, men skenorna hade jag bytt ändå, såpass lite pengar i sammanhanget, hade nog bytt kedjan också då kamremen ändå ska bytas. Folk som har mer erfarenhet kan få fylla på med fler saker man bör byta. Jag gillar att byta saker preventivt, det har en tendens att få livet klart mer problemfritt