924 Roadsport C - möjligt?

924/928/944/968
Eddie Varvstopp
Addict
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984

Re: 924 Roadsport C - möjligt?

#16 Post by Eddie Varvstopp »

Historic racing is the shit.
Folk gnäller på att det är dyrt och komplicerat. För mig verkar det vara rena drömmen. Kollade med klubbkompis och det verkar vara att originalbilen brukar vara homologerad så principiellt kan man köra helt original bil. Dessutom blir bilarna rena guldklimpar så snart de fått papper och lite racinghistoria. Janne får gärna korrigera mig om jag har fel. Sedan har vi det coola (som nämnts tidigare) man är välkommen att köra tävling precis var som helst.

Attans, nu blev jag sugen igen på att börja bygga historiskt...
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se

Janne J
Addict
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990

Re: 924 Roadsport C - möjligt?

#17 Post by Janne J »

Eddie Varvstopp wrote:Historic racing is the shit.
Folk gnäller på att det är dyrt och komplicerat. För mig verkar det vara rena drömmen. Kollade med klubbkompis och det verkar vara att originalbilen brukar vara homologerad så principiellt kan man köra helt original bil. Dessutom blir bilarna rena guldklimpar så snart de fått papper och lite racinghistoria. Janne får gärna korrigera mig om jag har fel. Sedan har vi det coola (som nämnts tidigare) man är välkommen att köra tävling precis var som helst.

Attans, nu blev jag sugen igen på att börja bygga historiskt...
Är det en bra homologering så har tillverkaren lagt till en massa olika options, kan vara allt från utväxlingar, kamprofiler, fälgbredd, större bromsar, gynnsam lägsta vikt, mm. Därför är jag nyfiken på hur turbons papper ser ut.
Att ha en bil som har FIA-papper ( som det heter när den är godkänd för historisk racing, lite som en vagnbok ) är aldrig fel :wink: Jag sålde Cortinan till Norge, därefter gick den till Danmark och konverterades till en Lotus Cortina med en prislapp på 260000:- dkr !
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

Post Reply