Japp, hoppas det blir nån liten träff framåt sommaren..
Köpte du din 944 S2 förra sommaren? (den som är som din Avatar) Såg den på annons samtidigt som jag köpte min röda. = )
Snart är det dags att ta fram den ur garaget, gott peppad är jag!! Nu får våren stå på lite!
944 S2 Cabrio -91 "Sommarbilen"
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Porsche 944 S2 Cabrio -91
- Fantomen
- NA-Poster
- Bilmodell: 91 944 S2 Cab
- Årsmodell: 1991
Re: 944 S2 Cabrio -91 "Sommarbilen"
Ja, bilen köpte jag på slutet av september. Den var den första jag provkörde men ville inte köpa den först egentligen men insåg efter att ha kört flera andra coupé och cabbar att den här var ju bäst. Killen som renoverade har kvar en hemsida http://www.944reno.se" onclick="window.open(this.href);return false; med massor detaljer.
Nu blir jag åk sugen men skall inte kör den innan april. Att göra lista under sommaren blir: Fixa främre högtalare, pop-ups, skaffa en bra wind-blocker, nya bakdäck, låter sandén kolla växellänkaget....... Sedan vill jag gärna veta hur jag kan täta A-stolpen och cabben, och även bakrutan. Är din bil helta vattentät?
Hoppas att vi kan träffas snart.
Tim
Nu blir jag åk sugen men skall inte kör den innan april. Att göra lista under sommaren blir: Fixa främre högtalare, pop-ups, skaffa en bra wind-blocker, nya bakdäck, låter sandén kolla växellänkaget....... Sedan vill jag gärna veta hur jag kan täta A-stolpen och cabben, och även bakrutan. Är din bil helta vattentät?
Hoppas att vi kan träffas snart.
Tim
-
- NA-Poster
Nu börjar det närma sig påställning... kanske en vecka till i vila sen är det dags!
Är det någon som kör med entusiastförsäkring? Jag kollade runt lite förra året med då var dom så sjukt kinkiga med att åka till jobbet mm mm. jag känner lite att man måste passa på när det är bra väder...
Fantomen >< Jag tror att min är vattentät nu, hade dock rejäla problem med läckage förra året då ett av stagen i min cab-ställning var av. Men nu är detta fixat & tacket är nu också lite "fusk"-lagat på sina ställen. Min bil skulle dock behöva ett nytt tak, men det får vänta lite då dessa kostar en rejäl slant.
Är det någon som kör med entusiastförsäkring? Jag kollade runt lite förra året med då var dom så sjukt kinkiga med att åka till jobbet mm mm. jag känner lite att man måste passa på när det är bra väder...
Fantomen >< Jag tror att min är vattentät nu, hade dock rejäla problem med läckage förra året då ett av stagen i min cab-ställning var av. Men nu är detta fixat & tacket är nu också lite "fusk"-lagat på sina ställen. Min bil skulle dock behöva ett nytt tak, men det får vänta lite då dessa kostar en rejäl slant.
- Fantomen
- NA-Poster
- Bilmodell: 91 944 S2 Cab
- Årsmodell: 1991
Hoppas du fick ut bilen på vägen i helgen. Kanon väder. Körde upp till Vänersborg i lördags. Skönt att köra med taket nere och fick lite solbränna på köpet. Min sufflet är ganska ny men tätningslistor är lite så där. Problemet är dessa kostar en förmögenhet.... Hoppas vi kän träffas snart. Skicka en PM till mig så kan jag ringa dig.
-
- NA-Poster
Nu är den igång & njuter av vädret! Passade på att göra en hjulinställning i morse & det gjorde en vansinnig skillnad, känner mig lite kass som inte tänkt på det tidigare. : /
Nu skall den bara in till Sandén's vid tillfälle & åtgärda en glappande drivaxel & ett stag i framvangen. Han verkar dock ha extremt mycket på gång så det får kanske bli framåt sommaren.
Är det föresten någon som har koll på vad man skall montera om man vill uppgradera sin väghålling lite, tycker strax över 20' för ett "Club sport"-kit är lite för mycket med tanke på att jag inte kör den på bana. Tips motages tacksamt!

Nu skall den bara in till Sandén's vid tillfälle & åtgärda en glappande drivaxel & ett stag i framvangen. Han verkar dock ha extremt mycket på gång så det får kanske bli framåt sommaren.
Är det föresten någon som har koll på vad man skall montera om man vill uppgradera sin väghålling lite, tycker strax över 20' för ett "Club sport"-kit är lite för mycket med tanke på att jag inte kör den på bana. Tips motages tacksamt!

-
- NA-Poster
Nu har jag haft bilen i garaget en sväng & satt på lite nya dämpare & fjädrar, det blev en helt ny bil! De som satt monterade på bilen var tokslut, 3 av 4 dämpare fungerade & lät precis som cykelpumpar. Tack Erol!
Nu sitter det justerbara Koni-dämpare fram med DP-fjädrar & gröna Bilstein bak:

Den blev lite lägre också, snyggt blev det...

Nu sitter det justerbara Koni-dämpare fram med DP-fjädrar & gröna Bilstein bak:

Den blev lite lägre också, snyggt blev det...

-
- NA-Poster