Har mätt en hel del med mätarverktyg, när jag mäter på minus på tändspolen när ja inte har nycklarna i visar den minus men när jag sätter igång bilen så lamporna börjar lysa blir minus plus och plus är fortfarande plus? är det kortslutning i tändspolen? jord fel? elle ska det vara så?
Har bilen något orginalalarm där någon startspärr kan ha slagits in?
/MVH hampus
Det låter som att det är ok. Du ska ha 12V på båda sidor av spolen när tändningen är på men motorn står stilla.
(När sedan motor går jordar databoxen minussidan av spolen i ett part millisekunder två gånger per vevaxelvarv för att skapa gnistan till tändsystemet. Detta är svårt att mäta utan kunskap och rätt grejer.)
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Fortafande problemet med soppan, kommer bensin in till det som sitter innan insprutet ( ingen aning vad det heter, är fykantit och sitter över insprutet) men tändstiften är helt torra? kan inspruten låsa sig elle något? finns det något kännt problem?