Och nej, bilen blev inte tystare, snarare värre än den som satt på (den med hål i).
Nu är det nästan olidligt i 120-140 km/h vilket i och för sig kan bero på att jag inte har någon isolering kvar, men bilen låter F-n från utsidan också.
Man kan börja undra varför den är så högljudd, har jag ingen främre ljuddämpare?
Nu är jag ganska kluven. 3000 i sjön och köpa en annan burk eller leva med oljudet?
Följer denna tråd med intresse då jag har ett liknande problem på min Peugeot 205 med trimmad 16V motor och 2,5" system med simons dämpare. Har köpt en japs dämpare i kolfiber (usch och fy och blä) men den har ju en insats man kan ta ur eller sätta i för att dämpa ljudet. Nu har jag inte hunnit montera och testa den ännu för Porschen går först. Men ungefär hälften av det olidliga ljudet i kupén kommer inte från avgassystemet utan via motorfästena som är stenhårda. Kan du ha någon likanade buller källa tro eller var allt frid och fröjd innan slutdämparen gick sönder?
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Cédric wrote:supertrapp ska ju dock vara rätt kasst flöde på, apple racing snarare bland de bästa.
3000 spänn, vad köpte du egentligen. Bilen kan ju omöjligen låta särskilt mycket med en av skaplig storlek, den jag köpte var 2,5tum 420 mm lång.
I min värld så hoppar inte en universaldämpare på bilen av sig självt.
Dämparen i sig kostar 550.
Någon måste kapa bort den gamla, ta bort två fästen och svetsa dit på den nya och svetsa ihop allt.
Eftersom det var akut så åkte jag till ett drive-in ställde och de tog 2300 för jobbet.
Om du inte tror att bilen låter så är du varmt välkommen och ta dig en tur.