Vad är detta under ratten?
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Låter ju rätt onödigt att ha detta extra "nödstopp"..när jag råkade ha igång larmet för några dar sedan så larmade jag ju snabbt av med dosan vid rutan.
Det kanske skulle betyda att larmet inte funkar om brytaren råkar vara intryck i nått av lägena..Ska utforska detta lite mer inom kort!
Det kanske skulle betyda att larmet inte funkar om brytaren råkar vara intryck i nått av lägena..Ska utforska detta lite mer inom kort!
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Men kan du inte få svar på din fråga av den du köpte bilen av? Han nämde ju något om den när du köpte bilen!
Den kan ju vara till allt som nämnts här och lite till (Warp-speed), och att inte ha någon funktion alls!
Många billarm har ju en så kallade Nödbrytare för att alltid garantera dig tillgänglighet till bilen utifall du förlorar kodsändaren. Cargard har en återfjädrande nödbrytare och funktionen är följande.
Utlös larmet, sätt på tändningen och tryck in nödknappen i 3sekunder.
Nu ser det ju ut som att det är en brytare med två fasta lägen on/off? (Kan ju också vara en servicebrytare)
Men men, hör med säljaren.
Den kan ju vara till allt som nämnts här och lite till (Warp-speed), och att inte ha någon funktion alls!
Många billarm har ju en så kallade Nödbrytare för att alltid garantera dig tillgänglighet till bilen utifall du förlorar kodsändaren. Cargard har en återfjädrande nödbrytare och funktionen är följande.
Utlös larmet, sätt på tändningen och tryck in nödknappen i 3sekunder.
Nu ser det ju ut som att det är en brytare med två fasta lägen on/off? (Kan ju också vara en servicebrytare)
Men men, hör med säljaren.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Jo jag hade ev. tänk se om jag kan få tag på säljaren igen men ska först själv se om jag hittar en lösning, men det verkar ju ha med larmet att göra! Passande nog har säkringen för tutan nyligen gått så får ju byta den först och främst för att höra larmet!goto737 wrote:Men kan du inte få svar på din fråga av den du köpte bilen av? Han nämde ju något om den när du köpte bilen!
Den kan ju vara till allt som nämnts här och lite till (Warp-speed), och att inte ha någon funktion alls!
Många billarm har ju en så kallade Nödbrytare för att alltid garantera dig tillgänglighet till bilen utifall du förlorar kodsändaren. Cargard har en återfjädrande nödbrytare och funktionen är följande.
Utlös larmet, sätt på tändningen och tryck in nödknappen i 3sekunder.
Nu ser det ju ut som att det är en brytare med två fasta lägen on/off? (Kan ju också vara en servicebrytare)
Men men, hör med säljaren.

Jo precis det är en brytare med två lägen så ingen man behöver hålla inne.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Ja just det, det har du givetvis rätt i!makkanftw wrote:Om dosan går sönder med bilen larmad då? Eller om dosan skulle balla ur? Möjligheterna är många och en knapp är väl kanske oftare skottsäker.

944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- safe
- Addict
- Posts: 1504
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Det är ju inte helt idiotsvårt att prova brytaren heller... Men det är till 95% en nödbrytare till larmet.
Prova att öppna dörren och tryck på knappen, kanske får hålla in den ett par sekunder. Har du ingen användarhandbok till larmet?
Prova att öppna dörren och tryck på knappen, kanske får hålla in den ett par sekunder. Har du ingen användarhandbok till larmet?
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users