Ligger co halten så pass högt så ligger vågen fel i konan och den styrs av luftmängd, styrtrycket och co-skruven grundinställer du höjden med så att tomgångsblandingen blir rätt.CabRider wrote:Mats: Tändningen är kontrollerad och den står perfekt.
Joakim: CO-halten nu är säkert 9 and above.... Alla slangar och jag menar alla är utbytta så problemet är nog inte där. Du har nog rätt vad gäller WUR:en men genom att plocka isär den vet jag i alla fall att bimetall-justeringen och tätningar (O-ringar) fungerar som de skall.
Jag hoppas fortfarande att någon K-jetronic guru skall ge mig en hint av vad problemet kan bero på eller att någon i närheten av Karlstad kan hjälpa mig.
Ha en fortsatt trevlig helg
Hasse
Köp en styrtrycksventil på skroten eller låna en och prova, fast som sagt mäta är att veta även för gurusar.
Lycka till /Joakim