V8 i 944!?
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Det var igentligen alumotorn jag tänkte på när jag skrev cheva 350 dvs från nyare corvetter. Kommer inte ihåg om det är LS1 eller LT1. Den väger i stort sett detsamma som 944 motorn. Fördelen med stötstänger är en smal motor.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Det borde väl vara antalet ventiler som avgör toppens bredd?gegge wrote:Det var igentligen alumotorn jag tänkte på när jag skrev cheva 350 dvs från nyare corvetter. Kommer inte ihåg om det är LS1 eller LT1. Den väger i stort sett detsamma som 944 motorn. Fördelen med stötstänger är en smal motor.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
http://www.renegadehybrids.com/
Kvaliteten är visst så där på dera kit så min kompis har ändrat en hel del efterhand som bygget pågått. Motorn sitter i bilen nu så det är mest elen som han har kvar.
/Björn
Kvaliteten är visst så där på dera kit så min kompis har ändrat en hel del efterhand som bygget pågått. Motorn sitter i bilen nu så det är mest elen som han har kvar.
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
- lasssse
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2007-04-16 20:45:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Ok, fördelen med stötstänger är att topparna kan göras lägre. Sedan är alla stötstångsmotorer jag känner 2 ventilers. Men du har naturligtvis rätt i sak att fler ventil brukar ge bredare toppar.Pehr Johnsson wrote:Det borde väl vara antalet ventiler som avgör toppens bredd?gegge wrote:Det var igentligen alumotorn jag tänkte på när jag skrev cheva 350 dvs från nyare corvetter. Kommer inte ihåg om det är LS1 eller LT1. Den väger i stort sett detsamma som 944 motorn. Fördelen med stötstänger är en smal motor.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Om vi nu pratar jänkeåtta:
http://www.mopar.com/performance/featur ... index.html
http://www.mopar.com/performance/featur ... index.html
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Porrfirefish wrote:Om vi nu pratar jänkeåtta:
http://www.mopar.com/performance/featur ... index.html


Hur mycket går en sådan spis på tro?
MVH//Per
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Väger inte 44 motorn 133 kg skickade min gamla motor till malmö utan topp det vägde 114 kg iaf.gegge wrote:Det var igentligen alumotorn jag tänkte på när jag skrev cheva 350 dvs från nyare corvetter. Kommer inte ihåg om det är LS1 eller LT1. Den väger i stort sett detsamma som 944 motorn. Fördelen med stötstänger är en smal motor.
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
13500 USDmaverick wrote:Porrfirefish wrote:Om vi nu pratar jänkeåtta:
http://www.mopar.com/performance/featur ... index.html![]()
![]()
Hur mycket går en sådan spis på tro?

http://www.bouchillonperformance.com/P5 ... 153605.asp
Det är bara att slå till. Det blir förmodligen billigare än att kusta/preppa/utveckla en originalmotor - oavsett om det står Porsche eller Audi eller BMW på den.
En mopar rb väger runt 650 lbs och en ny hemi 200 lbs mindre, dvs ca 450 lbs, strax över 200 kg.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]