Slitdelar i samband med kopplingsbyte

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Slitdelar i samband med kopplingsbyte

#16 Post by DLS »

Beror lite på hur slitet det är men jag skulle ta det säkra före det osäkra o planslipa det när du ändå har allt nere.

Har man lite aggressivare lamell eller om man kör ner den tlll nitarna tar i så lär ju svänghjulet blivit slitet typ som en gammal bromsskiva o behöver svarvas/planslipas.

Det råder delade meningar om svarva o planslipa också.
det är svårare att svarva ett svänghjul då det kan ha uppstått härdade ytor på svänghjulet pga värmen så jag rekommenderar i alla fall planslipning ( lärt mig den hårda vägen ;) )

Sen om man vill så kan man ju passa på o lätta svänghjulet lite :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]