Hej!
Ny på detta forum men har kikat här ett ganska bra tag. Ni får ursäkta alla nybörjar frågor men sökfunktionen verkar inte fungera korrekt.
Till att börja med har jag lite frågor angående miltal och slitage på snurran i 968:an. Jag har nämligen upptäckt att det är rätt svårt att få tag på en 968 i önskat skick och miltal samt färg och utrustning. Hittils har jag inte velat köpa en som har gått längre än 15 000 mil men eftersom det som sagt är lite knapert på 968:a fronten så börjar man fundera på att eventuellt titta på bilar som har gått omkring 20 000 mil och lite däröver.
Frågan är då alltså, hur pass långt upp i miltal kan man våga sig? Tanken för mig är att jag tänker behålla bilen 2-3 år så det lär ju blir några tusen mil i den åtminstonde, varav lite banmöten och så vidare.
MVH
Motorslitage?
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Min motor är relativt lik, tickar runt på 23800 nu.
"Torbjorn968"'s gamla gröne hade för inte så längesen tuffat runt 32000 mil.
En välskött puffra håller länge.
"Torbjorn968"'s gamla gröne hade för inte så längesen tuffat runt 32000 mil.
En välskött puffra håller länge.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 2
- Joined: 2007-04-08 16:51:56
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2004-04-06 01:05:03
- Location: Sthlm / Halmstad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users