Hej! Tänkte få hjälp av er med vilken kam jag skall välja till min -89:as turbo. Skickar med 3 förslag från dbilas. Tacksam för tips. Kan tillägga mina modifieringar i övrigt: KKK 27/8, något portad topp. På gång: MAF-kit och 3"
Part No.:
16.042.003
Application: Road
272 grader
112
12,0 ventillyft
0,9
24/68 - 68/24
Part No.:
16.042.001
Application: Sport
280 grader
114
11,7 ventillyft
1,9
26/74 - 74/26
Part No.:
16.042.002
Application: Sport
292 grader
112
11,8 ventillyft
2,7
34/78 - 78/34
---
Mvh
Jörgen
Vilken kam ska jag välja till 951:an
-
- NA-Poster
- Posts: 50
- Joined: 2006-12-20 13:19:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kramfors
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 50
- Joined: 2006-12-20 13:19:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kramfors
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Vilken kam ska jag välja till 951:an
Lyfter en gammal tråd.
Är de nån som har erfarenhet av dbilas kammarna (som väl är dom Revline säljer)?
Skickade ett mail till dbilas och dom rekommenderade den vassare 280-kammen för banåka och tyckte inte man behövde andra ventilfjädrar till någon av deras kammar så länge man höll sig under 7000 rpm.
JME -kammarna verkar ju inte heller vara ett dumt val men prisskillnaden är lite väl stor. En dbilas-kam ligger runt 4k (utan fjädrar) och en JME hmnar närmare 8k momsad och tullad.
/Dea
Är de nån som har erfarenhet av dbilas kammarna (som väl är dom Revline säljer)?
Skickade ett mail till dbilas och dom rekommenderade den vassare 280-kammen för banåka och tyckte inte man behövde andra ventilfjädrar till någon av deras kammar så länge man höll sig under 7000 rpm.
JME -kammarna verkar ju inte heller vara ett dumt val men prisskillnaden är lite väl stor. En dbilas-kam ligger runt 4k (utan fjädrar) och en JME hmnar närmare 8k momsad och tullad.
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
Who is online
Users browsing this forum: No registered users