944 N/A -88, Pernilla

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#16 Post by maverick »

johan944 wrote:lävker bil och läkert med den spelaren.

Vågar man fråga vad det är för märke??
Bathory wrote:Om jag inte ser fel så är det en sony men han svarar säkert (& rättar mig) snart

Sven
Japp, det är en sony, modell cdx-a250.


EDIT: Har ändrat lite på första inlägget.
Fråga; Är det normalt att generatorn laddar mellan 12-13,5? Ibland laddar den 12, ibland 13. Mätaren säger i alla fall det, sen om den fungerar är en annan sak :)
Last edited by maverick on 2010-09-18 13:08:38, edited 1 time in total.
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#17 Post by maverick »

Fick lite gjort idag. Dammsög hela bilen, ställde in torkarbladen (de högra satt för långt upp) och lite felsökning angående kupéfläkten.
Last edited by maverick on 2010-09-18 13:08:56, edited 1 time in total.
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#18 Post by maverick »

Idag så tvättades och vaxades bilen. Tog även "black chrome polish" på dörrlister, gummilister m.m. Innan så var dem gråa och trista men nu blev dem lika svarta som bilen :o
Men det tog sin tid. Först maskera, sen pensla på med tops, låt torka och polera. Men som sagt, det blev skitbra!
Sen gjordes det gamla vanliga. Putsa på fälgarna och oken samt lite rengörning i coupén.
Tycker att bilen går lite (väldigt lite) ryckigt mellan 2000-4000 vpm. Får kolla upp det också. Ska hälla i rengöringsburk nästa gång jag tankar + spraya alla kontakter till LMM.
Bilder;
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
MVH//Per

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3203
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#19 Post by johan944 »

Ahha såg att jag hade komenterat din bil redan Maverik.

Säger det igen den ser ricktigt läcker ut.

Vad var det för mäsrke på "Black Chrome Polishen"?
Vad använder du för att putsa fälgarna?

Kul att du också hämtade din bil i Malmö. Känns skönta att ha tagit dem långt bort ifrån danskarna och tyskarna :twisted: :twisted: :wink: :lol:

Mvh Johan Stigson
PCS #23

Porolet 454 CBB -81 http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#20 Post by maverick »

johan944 wrote:Ahha såg att jag hade komenterat din bil redan Maverik.

Säger det igen den ser ricktigt läcker ut.

Vad var det för mäsrke på "Black Chrome Polishen"?
Vad använder du för att putsa fälgarna?

Kul att du också hämtade din bil i Malmö. Känns skönta att ha tagit dem långt bort ifrån danskarna och tyskarna :twisted: :twisted: :wink: :lol:

Mvh Johan Stigson
Det är turtlewax som jag har. Finns även från flera märken. Har dock bara testat den här och det har funkat super hittils!

Är ingen vetenskap när jag putsar dem. Först en engångssvamp (har jag ingen sån så tar jag en hink vatten och sonax glansshampo) med schampo, skölj av för att sedan putsa med något gammalt tygstycke. Har man bråttom så kan man köra högtryck på fälgen (bara vatten) och sedan torka av med en trasa. Putsar man dem ofta (ca en gång per dag) så slipper man att det "bränner" fast och då blir det lättare att torka av.

Ja, måste få upp bilarna en bra bit så skåningarna & co inte tar dem :wink:
MVH//Per

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3203
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#21 Post by johan944 »

Tack Maverik

ska ta och försöka att putsa upp mina gummiliste jag med, när det har kommit in lite pengar så att säga.
PCS #23

Porolet 454 CBB -81 http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#22 Post by maverick »

Idag fick Pernilla åka in på lite service. Kontrollerade larmet och det måste studeras MYCKET närmare. Det har sina brister.

Bränslefilter monterades. Det gamla var jätteskitigt och meckarkillen sa att den borde suttigt några tusen mil på bilen. Beskrev även ryckandet och han hällde i någon supervätska i tanken (inte k-jet eller liknande).
Han bad mej att gasa på lite extra för att kolla om det hjälpe och det gjorde det! Rycken har nästan försvunnit mellan 2-3000.

Fick även lära mej att det kunde vart filtret också. Det kan göra att bränsletrycket inte blir rätt samt att det inte blir jämt flöde!
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#23 Post by maverick »

Idag åkte bilen in för "felsökning". Typiskt nog så slutade det förbaskade tickandet som har oroat mej hela förra veckan. Sa åt killen att kolla igenom bilen samt kolla upp ryckandet.
Får tillbaka den på fredag :)

Inför vintern som "snart" är här så har jag gjort en minilista på vad som ska göras;
Hitta garage.
Köpa "ny" inredning, dvs baksäte och framsäten i grått eller svart skinn. Kom gärna med tips om ni har något till salu!
Förbättra oklackningen.
Allmänt pill.
Byte av oljor och filter samt remmar.
Ska försöka mej på lacksläppet på bakspoilern.
Larmet!

Kommer säkert på mer sen :roll:
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#24 Post by maverick »

Efter två verkstadsbesök och lite fattigare så är två drivknutar bytta. Det var det ena som tickade så irriterat.
Så nu står den äntligen skitig hemma hos mig!
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#25 Post by maverick »

Tro som F-n att bilen inte startade när jag skulle åka imorse! Batteriet urladdat, har hänt en gång tidigare efter verkstadsbesöket. Ska låta bilen stå i två dagar utan larmet på och kolla om den är boven. Körde lite efter laddningen och nu rycker den som som en tok under 70 på femman. Hade regnat tidigare om det kan vara något med det.
Usch vad trött man blir på bilar. Fixar en grej och nästa pajar.
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#26 Post by maverick »

Har fått tid på "larmverkstaden" den 20. De ska fixa startspärren samt kolla varför den laddar ur sig. Ställde även in halvljuset som lyste upp ugglorna innan.
En bild också;
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#27 Post by maverick »

Inget har hänt (kopplingen fungerar fortfarande inte) MEN jag har gjort framsteg, fälgarna är tvättade :lol:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
MVH//Per

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#28 Post by maverick »

Går i säljarfunderingar. Bilen kostar tok för mycket att fixa och den går inte ens att köra längre. Har tröttnat på att allt på hela jäkla bilen ska gå sönder.
MVH//Per

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#29 Post by emm »

Maverick!
Trist att du är less på bilen...
Vad är det för fel förutom att kopplingen är i golvet, det torde väl inte vara en svårlöst eller dyr grej att fixa, finns säkert någon i dina trakter som kan ställa upp med en hjälpande hand.

Håller tummarna och hoppas på att du får upp modet igen!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1989
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#30 Post by maverick »

emm wrote:Maverick!
Trist att du är less på bilen...
Vad är det för fel förutom att kopplingen är i golvet, det torde väl inte vara en svårlöst eller dyr grej att fixa, finns säkert någon i dina trakter som kan ställa upp med en hjälpande hand.

Håller tummarna och hoppas på att du får upp modet igen!
Det är inte bara slavcylindern (eller liknande), den går as om den har stått.

Men fixar jag kopplingen så känns nog livet enklare :)
MVH//Per

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Peter Alzen