Svar från GT/Expressen

924/928/944/968
Message
Author
zeke
S-Poster
Posts: 176
Joined: 2004-05-07 11:56:19
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång
Contact:

Svar från GT/Expressen

#1 Post by zeke »

Hej alla porsche ägare...

Jag var också en av er alla som mailade till GT/Expressen i min ilska..
Nu har jag fått svar av honom och :P :P


-Det är ju skoj att ni hetsar upp er så fantastiskt att ni gör gemensam sak
och mailbombar mig. Fortsätt gärna med det. Feedback är oftast bra. Men
inse begränsningen hos 924. Jag har dock aldrig skrivit att 944/968 är en
dålig bil som många av er tycks tro. De är jättebra. Dock skriver vi
oftast, som i detta fall, om lite nyare nyare bilar. Det gör att tex 968
inte kommer med i en sån lista/sammanställning som vi gjorde i bilagan.
Vidarebefordra gärna detta mail till de forum ni kokar ihop era
mailbomberier på.

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#2 Post by Sydbom »

Idiot svar säger jag!
"inse begränsningen hos 924"
det var det dummaste jag hört, klart vi gör det!
men det är ingen skamfläck eller dålig bil som han har rätt att offentligt smutskasta!
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#3 Post by Minsc S2 »

om man är så makalöst korkad och gör som han gjorde i sin artikel (nästan hets mot folkgrupp :roll: ) så får man minsann ta smällarna från sin dumhet och inte klaga och kalla det för "mejlbombning"!

och kan inte annat hålla med sydbom, f*n tillochmed Carrera GT har ju en begränsning :?:
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#4 Post by ninetofour »

Vad skall man säga...saknar ord! Det svaret var aningen intetsägande från Expressen. Skriver man så får man räkna med mailbombning om man nu vill kalla det så.
Vill han idiotförklara oss, vad vi vill ha är bot och bättring dvs rättelse samt ett rättvisande reportage om bilarna. Har den där Engström någonsin själv besökt vårt forum-kanske han ändrat sin tråkiga grundinställning då.
Än dock har han någon typ av heder då han åtminstone ger ett svar som visserligen dröjde. Han har nog haft lite huvudvärk över vilket svar han skulle ge.
Ni som bor i Stockholm borde besöka Expressen redaktionen och bjuda med mannen att prova dem alla (924/944/968). :)
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#5 Post by Sydbom »

Mitt svar ifrån honom:

"Men lägg ner.
924 är en VW. 944 och 968 är dock fina bilar.
/m"


vilket toppen svar!
känns som att det bara blir värre och värre killen har ju faktiskt precis sådan 911 snobb attityd man var rädd för!
Han förstår helt enkelt inte att det vi försöker säga är inte " det är visst en Porsche" utan att det är jäkla trevlig bil som med vw material ger en Porsche körglädje!
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

Racing
S-Poster
Posts: 113
Joined: 2004-03-30 00:45:13
Contact:

#6 Post by Racing »

Sicken expert!
Som alla andra experter jag hört av eller träffat har jag ett svar.
Han e välkommen att ringa mig för en åktur i min gamla VW vilken dag som helst.
Den kommer få honom att ändra uppfattning när vi passerar GT huset på tvären ute på motorvägen här i Gbg.

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#7 Post by ninetofour »

Jag tappar förtroendet för pressens objektivitet. Ok 911 är en jättefin Porsche men inte den enda Porschen.
En Audi RS med Porschetrim höjs till skyarna medan en Porsche 924 med Audimotor mest liknas med vaz lada, orättvis. Hur många andra bilar med20-30år på nacken rullar fortfarande, det måste vara tecken på kvalitet. Har god lust att skicka dagens ris till Expressen med avseende på journalisten ifråga.
Kan vi inte börja betygsätta motorjournalisterna här på forumet?
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
Minsc S2
Turbo-Poster
Posts: 482
Joined: 2004-04-02 12:34:05
Bilmodell: 944 S2 Cabriolét
Location: Ystad
Contact:

#8 Post by Minsc S2 »

jo! Expressens motorjournalistik: -10 stjärnor :roll:
944 S2 Cabriolét -90
220 Bhp, 302 Nm

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#9 Post by Sydbom »

Mitt svar till honom!
___________________________________________________________
Lägg ner? 924 är en VW?

Snälla Marcus Engström!

Vi bryr oss inte om du kallar 924 VW eller Porsche vi blev sura för att du kallar den flopp och skamfläck! Men du får tänka på att det var DU som hade med 924 i er PORSCHE special inte i VW specialen? Men om du verkligen vill gå in på sådana marker så visst:

Att 924 är ihopsatt av VW/AUDI delar har ingen ifrågasatt!

Att 924 utvecklades av Porsche åt VW för att bli en VW vet vi alla!

Att Porsche köpte upp projektet då VW inte ville bygga törstiga sportbilar i oljekrisens dagar är vi fullt insatta i!

Att den byggdes i en AUDI fabrik likaså!

Att motorn är en Porsche trimmad VW LT31 vet vi också!

Att chassiet i stort sett är en VW golf är inte heller särskilt konstigt!

Så långt stämmer ju ditt påstående om att det är en VW!

Men vad är det som gör ett bilmärke?

Är det människorna bakom eller är det materialet?

Är det VW delarna i 924:an som gör den så körglad?

Är det AUDI arbetarna i fabriken som gett styrningen sådan känsla?

Är det VW utvecklade metall delar som gett 924 dess själ?

Är det VW delar som gjorde att 924 hade världens minsta vindmotstånd en standardbil någonsin haft innan den kom ut? ( den tappade dock den titeln efter några år till........924 turbo)

Svaret är NEJ! Det är Porschesläkten dess ingenjörer och testförare!

Så då kan vi konstatera att det inte är någon VW, utan en Porsche ihopsatt av material från VW koncernen och gå över till det faktum att oavsett vad DU tycker att det är för märke så är det en underbar bil att äga och köra och den är inte någon flopp eller skamfläck som du kallade den! DET är vad vi försöker säga till dig!

Så gå nu åt och ta reda på en 924 och skriv ett open minded reportage om den utan att tänka på vilket märke det är på delarna eller regbeviset så får vi se vad du tycker om den! Journalistik är nämligen till för att ta bort fördomar inte skapa dom!

MVh

Patrik Sydbom
__________________________________________________________

Jag hoppas verkligen få ett moget journalistiskt svar tillbaka denna gången! Jag menar ger man sig in i leken får man leken tåla!
Kan han övertyga mig om att 924 ÄR en flopp och skamfläck så lovar jag att ge mig!
om inte så har han haft fel och då SKA det komma ett 924 reportage och en ursäkt i Expressen!
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#10 Post by ninetofour »

Sydbom, ett verkligen välformulerat brev! Kanske skulle ge honom adressen till vårt forum också om han önskar läsa på.
Vänligen visa upp det eventuella svar han ger på detta mail.
:D
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#11 Post by broberg »

tilläggas lite så där skojfriskt..

tänkas ska väl att vw bubbla är en bakmotoriserad liten sak som är ritad av Ferdinand Porsche..

så de som säger att en riktig porsche har motorn bak har nog inte räknat med bubblan .. dock så ska de väl göra det för det är ju samma upphovsman till de båda bilarna ;)
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#12 Post by patand »

Minsc S2 wrote:jo! Expressens motorjournalistik: -10 stjärnor :roll:
Nejnej... inte stjärnor... getingstick är vad som gäller i Expressen... ;)
Last edited by patand on 2004-06-14 12:28:03, edited 1 time in total.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#13 Post by patand »

Broberg wrote:tilläggas lite så där skojfriskt..

tänkas ska väl att vw bubbla är en bakmotoriserad liten sak som är ritad av Ferdinand Porsche..

så de som säger att en riktig porsche har motorn bak har nog inte räknat med bubblan .. dock så ska de väl göra det för det är ju samma upphovsman till de båda bilarna ;)
Ska man vara allvarlig så tycker jag 911:an är mer lika VW Bubbla än vad 924:an är lik VW LT31... dessutom så hade ju Porsche 356 som ju 911 kan sägas vara efterföljare till... en trimmad VW boxer motor i baken... men har har inte hört någon klaga på att 356an inte skulle vara en äkta porsche...

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#14 Post by broberg »

Och, stör mig lite på det att han kallar det mailbombning, han har nog inte fått någon mailbomb förut? En Mailbomb som jag förstått det är till för att sänka mail-servrar som är dåligt konfigurerade, typ överbelastning.


Så de som ska skicka nästa mail, skriv att det är inte mailbombning, det är bara det att han lyckats göra en hel del människor upprörda.

vilken bilenthusiast som helst förstår att detta är reaktionen man får om man klankar ner en viss bilmodell.


bjud gärna in honom för en diskussion här på forumet.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#15 Post by Sydbom »

VW/Porsche har alltid och kommer alltid jobba tillsammans.
När 911 kom tyckte 356 fantasterna att det inte var någon riktig porsche heller!
Och ingen Porsche har så mycket VW delar eller låter och ser ut så mycket somen VW som just 356, men betyder det att det inte är en Porsche???
NÄ!

Konstiga är ju att 944 tydligen är ok i hans värld men inte 924?
skillnaden på dom två i körupplevese är väldigt liten! är det då saknaden av en "riktig" porsche motor eller saknaden av prestanda som han inte tycker om? 924 är långt ifrån den saktaste Porsche som gjort finns många 911 med färre hästar ( dock lägre vikt så snabba likförbannat men ändå )

Att 924:an inte fick mer hästar och kudos från början är tråkigt men man måste se genom det och upptäcka denna underbara bilen porsche har gett oss!
När jag satt i min 924 så kände jag mig som kung på vägen! sen att jag kanske åkte förbi folk som tyckte att jag var en 911 wannabe i en VW skiter jag fullständigt i! den gav mig mer smiles per mile än dom flesta bilar! Då ska tilläggas att jag hade en 924 med MASSOR av problem och ALLT gick typ sönder men allt var förlåtet då man fick sätta sig bakom ratten igen!

Mvh
Sydbom
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users