Ägandet har hittills inte varit helt problemfritt. Skall se om jag kan lista dem:
1 Dumpventilen ville inte fungera riktigt, kvittrade oroväckande vid släpp. HKS SSQV är modellen av dump. Byggde om och monterade en Tial med samma resultat. Visade sig att det var skit i slangen till dumpen (hade loss slangen och det sög i den när motorn var igång men antagligen var arean kraftigt begränsad inuti). Byggde tillbaks till SSQV:n när jag lokaliserat felet.
2 Skjutit loss diverse vacuumslangar.
3 Klimatanläggnigen var trasig på standardsättet, dvs trasigt clips vid förarens högra knä.
4 AC:n har tappat tryck och skall konverteras. Väntar på torkfilter från Porsche. Bruksbilen måste ha AC.
5 Höger bakfälg började tappa tryck efter några dagars körande (hårt körande), visade sig vara en spricka i fälgkanten på insidan. Kommer sig troligen av en dålig "däckman-lik" renovering av fälgen där man bankat ut fälgen inifrån och sen svarvat ny löpbana. Bytt denna fälg.
6 Andra bakfälgen har däcket kanat ut på insidan och inte centrerat med konsekvensen att det vibrerat något ohejdat. Samma typ av fulrenovering av fälgen. Har lämnat in önskemål om ytterligare en ny fälg.
7 Halvljusen stod ner i backen, krävde justering av länkaget
8 Ena halvljuset var dött, kablarna har vikits av.
9 Dödat en uppsättning tändstift när det var extra varmt ute. Samma sak skedde förra året (BPR7E). Beställt race 8:or som det skall testas med.
10 Kopplat laddtrycksmätarens belysningsjord till annat ställe än till dörrkontaktens kabel som det var kopplat av förra ägaren, nu fungerar belysningen även när dörren är stängd Haha! Varje gång jag skulle felsöka fungerade lampan, nu vet jag varför.
11 Bytt dörrkontakten på högerdörren
Detta har hunnits med sedan 2:a maj då jag hämtade bilen
Mvh Mats