Problem med vakumslangar

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

Problem med vakumslangar

#1 Post by headline »

Denna ramlade loss från någonstans när jag inte såg det. Får inte ihop hur den (och dom andra slangarna av samma sort) ska sitta.

Har noterat att det blåa ska komma upp mellan 2:an och 3:an på insugsgrenröret men tyvärr inte mer.

Finns det någon vänlig själ med en NA som vill lyfta på huven och ta lite kort på sina slangar så jag får ett hum om hur dom ska sitta!?
Ganska fort helst... :roll:
Image

Har hyfsad koll på slangarna till trotteln men det finns lite lösa ändar.

Inte så mycket kvar kring motorn sen! :D

Mail om någon har detaljbilder eller annan information som kan hjälpa och som inte lämpar sig via PM: ghedelin@gmail.com

Stoooort tack!

/Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#2 Post by Jon80 »

Jag är totalt jättedålig på motorer (intalar jag mig själv iallafall).. men jag tog lite bilder på hur det ser ut i mitt motorutrymme.. kanske hjälper:

http://echooff.no-ip.com/porsche/qbilder/vacume1.jpg
http://echooff.no-ip.com/porsche/qbilder/vacume2.jpg
http://echooff.no-ip.com/porsche/qbilder/vacume3.jpg

Hoppas någon annan kan kompletera med text..
Viste inte att dessa var vacumslangar :oops: :oops: (är de inte lite väl lätt intryckta? Lossar ju väldigt lätt?)
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

User avatar
951master
Turbo-Poster
Posts: 841
Joined: 2004-03-30 13:41:40
Telefon: 0704388745
Bilmodell: Porsche 951RS
Årsmodell: 1986
Location: Orrhammar
Contact:

#3 Post by 951master »

Jon80 wrote: Hoppas någon annan kan kompletera med text..
Viste inte att dessa var vacumslangar :oops: :oops: (är de inte lite väl lätt intryckta? Lossar ju väldigt lätt?)

Kompletterande text...menar inget illa, men krångla inte till det för honom med bilder på en turbo, när han har en N/A, nästan inget ser likadant ut ang. detta......


/mvh/R
The only difference between men and boys, is the price of their toys!

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#4 Post by Jon80 »

951master wrote: Kompletterande text...menar inget illa, men krångla inte till det för honom med bilder på en turbo, när han har en N/A, nästan inget ser likadant ut ang. detta......


/mvh/R
Aj aj aj.. Vilken dundertabbe!! :oops: :oops:
Sprang ut i bara kalsongerna och en tröja för att hjälpa till, men lyckades läsa 'Turbo poster' och koppla det till att han hade en turbo *hahaha*.. Får skylla på den tidiga timmen :roll:
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

944_Driver
Addict
Posts: 2289
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#5 Post by 944_Driver »

Nedre änden på Y förgreningen går till uttaget på spjällhuset och sedan går de andra ändarna till bränsletrycksregulatorn och dämparen på fuelrailen. Jag tror inte man kan koppla in det på annat vis ens om man försöker så det är rätt safe.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
rewrew
S-Poster
Posts: 60
Joined: 2006-03-04 22:45:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lidköping
Contact:

#6 Post by rewrew »

Så ser det ut[/img]

User avatar
rewrew
S-Poster
Posts: 60
Joined: 2006-03-04 22:45:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lidköping
Contact:

#7 Post by rewrew »

Så ser det ut[/img]

User avatar
rewrew
S-Poster
Posts: 60
Joined: 2006-03-04 22:45:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lidköping
Contact:

#8 Post by rewrew »

Nytt försök
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
rewrew
S-Poster
Posts: 60
Joined: 2006-03-04 22:45:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lidköping
Contact:

#9 Post by rewrew »

Nytt försök
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
rewrew
S-Poster
Posts: 60
Joined: 2006-03-04 22:45:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lidköping
Contact:

#10 Post by rewrew »

Nytt försök
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#11 Post by headline »

Jon80 wrote: Aj aj aj.. Vilken dundertabbe!! :oops: :oops:
Sprang ut i bara kalsongerna och en tröja för att hjälpa till, men lyckades läsa 'Turbo poster' och koppla det till att han hade en turbo *hahaha*.. Får skylla på den tidiga timmen :roll:
BRA jobbat ändå Jon, eloge för kalsongprylen! :D
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#12 Post by headline »

944_Driver wrote:Nedre änden på Y förgreningen går till uttaget på spjällhuset och sedan går de andra ändarna till bränsletrycksregulatorn och dämparen på fuelrailen. Jag tror inte man kan koppla in det på annat vis ens om man försöker så det är rätt safe.

//Magnus
Jag hade fått för mig att den skulle sitta åt andra hållet och iom att bränslegrejerna inte sitter på plats så är saker och ting inte lika självklara då...

Var sitter det andra slangar och var går dom? har nämligen fler över om jag sätter ovan rätt! Det är ju två anslitningar på spjällhuset och jag trodde redan jag hade satt dom rätt...

Bra bild rewrew!

Återkommer när jag kikat lite!

/Gustav

Ps. klaaaass på svarsresponsen!
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#13 Post by headline »

Okej, det första problemet löst, tack för det! :D

Fortfarande lite oklarheter dock. den blåa slangen sitter numer rätt och kommer under insuget till den inringade kopplingen. Av dömma
av markeringen på slangen till vänster (två prickar både på slang och på huset) så sitter den rätt. MEN, var ska andra änden sitta? Den går under insuget parralellt med motorn och jag hittar inget att ansluta till.
Image


En annan lös ända har vi vid torpedväggen. Jag har skrivit "under insuget" på tejpen. Var ska den ta vägen? Kanske ska dom sitta ihop men i så fall har jag tappat gummikopplingen i mellan dom.
Image

Tack för vidare hjälp!

Go vår på er!

/Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#14 Post by headline »

Nu börjar det bli lite småkris, finns det ingen som kan hjälpa mig med det sista? :#pray:

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#15 Post by headline »

Själv är bäste dräng...

http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-13.htm

Tåtarna jag hade över skulle gå till G. Dock saknade jag en gummikoppling men jag hade en slangstump att skarva med.

Problemet löst!

/Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users