Isolering i huv..??
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Isolering i huv..??
Hej.. vet inte om jag stoppat in denna tråd på rätt ställe men jag försöker ändå.
Jo jag vet att jag sett en tidigare tråd om hur det diskuterades i hur man tog bort klistret på insidan av motorhuven som höll isoleringen på plats.
Då är min fråga... är det någon som faktiskt fåttbort det där klistret??? För jag har provat med mycket med det sitter som berget och vägrar lossna, vet någon något sätt förutom att blästra och lacka om???
/Freddan
Jo jag vet att jag sett en tidigare tråd om hur det diskuterades i hur man tog bort klistret på insidan av motorhuven som höll isoleringen på plats.
Då är min fråga... är det någon som faktiskt fåttbort det där klistret??? För jag har provat med mycket med det sitter som berget och vägrar lossna, vet någon något sätt förutom att blästra och lacka om???
/Freddan
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Trådkapar lite, och skickar in en tilläggs fråga.. Är det någon nackdel att ta bort isoleringen på insidan huven? Min isolering är nämligen lite fult naggad i kanterna.
Mvh Jon
Mvh Jon
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- Chevalier
- Carrera-Poster
- Posts: 336
- Joined: 2004-11-12 10:37:41
- Bilmodell: 968 -92
- Location: Malmö
- Contact:
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
jag har ingen isolerig (orginal så) samt vad är det för nytta med skumgummi som håller gammal olja som brinner bra eller smulas isönder när man tittar på det.
Freddan ta av så mycket skumgummi som möjligt sedan prova med biltemas label off...
ta och prova på en lite bit först.... funkade på min motorplast...
/claves
Freddan ta av så mycket skumgummi som möjligt sedan prova med biltemas label off...
ta och prova på en lite bit först.... funkade på min motorplast...
/claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Min ser dassig ut med, och jag skulle gärna ta bort det där limmet som ser ut som omålad struktur-tapet, sitter fast som satan!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Frejkan
- Carrera-Poster
- Posts: 376
- Joined: 2004-04-07 20:59:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Falun
- Contact:
Det är nog jag som skrivit och frågat om det förra vintern. Försökte med allt möjligt. Slutade med att jag slipade bort skiten. Inte så bra då det blev ett märke på ovansidan av huven...
Har svårt att tro att det skulle vara så dumt att ta bort isoleringen. En del versioner av 944/968 hade väl inte det original heller?
Har svårt att tro att det skulle vara så dumt att ta bort isoleringen. En del versioner av 944/968 hade väl inte det original heller?
Austin Cooper -67
Volvo 165 byggd av Yngve Nilssons Karosserifabrik i ett exemplar -72
Volvo 240 GLT 1991
Ford Fiesta 1.1 VIP 1985
har haft: Porsche 944 turbo -86
www.klassiker.nu
www.garaget.org/FredrikNyblad
Volvo 165 byggd av Yngve Nilssons Karosserifabrik i ett exemplar -72
Volvo 240 GLT 1991
Ford Fiesta 1.1 VIP 1985
har haft: Porsche 944 turbo -86
www.klassiker.nu
www.garaget.org/FredrikNyblad
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Min CS har ingen isoleringFrejkan wrote:Det är nog jag som skrivit och frågat om det förra vintern. Försökte med allt möjligt. Slutade med att jag slipade bort skiten. Inte så bra då det blev ett märke på ovansidan av huven...
Har svårt att tro att det skulle vara så dumt att ta bort isoleringen. En del versioner av 944/968 hade väl inte det original heller?

Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- John-Eric
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2004-04-13 16:47:52
- Bilmodell: 944/87 964/90 Mini/70
- Location: Hisings Kärra
- Contact:
- John-Eric
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2004-04-13 16:47:52
- Bilmodell: 944/87 964/90 Mini/70
- Location: Hisings Kärra
- Contact:
Tillbaka enligt löfte.
Medlet är av märket 3M med nummer 08984 LIMBORTTAGARE (1 lit. plåtförp.)
Innehåller ett långsamt avdunstande lösningsmedel för effektiv rengöring.
Kan användas på alla ytor, utom färsk lack, och en del plaster som tex. ABS.
Jag blötte upp isoleringen och lät medlet verka en stund, därefter skrapades
isoleringen bort med en isskrapa, då följer även en del av limmet med,
sedan är det bara att upprepa tills allt är borta. det blir då en yta som
har samma finish som resten lackade ytor.
För att undvika repor använd plastskrapor och mycket trasor. Gummihandskar på!
Jag gjorde min huv på 1.5 timmar, med huven kvar på bilen.Väl plastad front.
Lycka till
Medlet är av märket 3M med nummer 08984 LIMBORTTAGARE (1 lit. plåtförp.)
Innehåller ett långsamt avdunstande lösningsmedel för effektiv rengöring.
Kan användas på alla ytor, utom färsk lack, och en del plaster som tex. ABS.
Jag blötte upp isoleringen och lät medlet verka en stund, därefter skrapades
isoleringen bort med en isskrapa, då följer även en del av limmet med,
sedan är det bara att upprepa tills allt är borta. det blir då en yta som
har samma finish som resten lackade ytor.
För att undvika repor använd plastskrapor och mycket trasor. Gummihandskar på!
Jag gjorde min huv på 1.5 timmar, med huven kvar på bilen.Väl plastad front.
Lycka till
PCS 7075
Porsche 964 C2 -90
Porsche 944 N/A -87
Racing Mini 1000 -70
MB CLK 430 -01
GO HARD OR GO HOME
Porsche 964 C2 -90
Porsche 944 N/A -87
Racing Mini 1000 -70
MB CLK 430 -01
GO HARD OR GO HOME
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- John-Eric
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2004-04-13 16:47:52
- Bilmodell: 944/87 964/90 Mini/70
- Location: Hisings Kärra
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]