zeke wrote:Men en sak är säkert, dom som har tittat under huven på en 28 så har dom nästan stängt den igen, för att meka men 28 är inte roligt.
Allt sitter så trångt o kompakt, så smala händer o armar krävs..

Och jag som tycker min 951 är jävligt trång under huven
Vill inte låta negativ, eller något sådant, 928 är säkert en kanon fin bil.. själv har jag aldrig suttit i någon.. Även om den har kraft nog att riva iväg med alla kilon rakt fram, så är kilona bara till nackdel den dagen man stampar på bromsen, och börjar svänga.
Det är väldigt lätt att 'tro' att man åker fort i svängarna, bara för att man börjar närma sig bilens kapacitet. Har själv burkat med i kurvorna på tyska småvägar i en Opel Corsa(!) med både ett och annat brehas, på den tiden man sommarjobbade där nere.. Själv tyckte man ju att det gick undan som tusan.. men däckena gnälde friskt av den överdrivna possitiva camber som uppstod i kurva, och min tyska kompis i sin BMW 323 hade inga direkta svårigheter att haka på i kurvorna...
Vad jag vill ha sagt med detta är egentligen... att normalt kör man med kanske 30% av bilens egentliga kapacitet. När man väl pressar på och börjar hasa genom kurvor upplevs det som att det går som in i helvete, även om bilen kanske inte är så värst på att svänga egentligen.
Efter att ha åkt bana med min förra bil, en BMW Z3.. så tyckte jag bruks Mercan var en prååååm. Måste vänsterbromsa i kurvorna för att få fäste med framhjulen, och driva på med gasen... Kasar mest... och fort går det inte... Alltid roligt att få lite perspektiv på saker och ting, för själv tyckte jag mercedesn gick fint förut
Har fått för mig att 928:an är framtung